یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله علماء، در مراسم اختتامیه دوره های تخصصی مشاوران خانواده (ازدواج درمانی تربیت کودک و نوجوان)

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته در مکتب اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: در هیچ دین و مکتبی به اندازه اسلام توصیه پیرامون به تربیت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه »، در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، صبح امروز در اختتامیه دوره های تخصصی مشاوران خانواده (ازدواج درمانی - تربیت کودک و نوجوان) که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: تربیت اساس اسلام در نهاد مقدس خانواده و جامعه اسلامی می باشد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اسلام به تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه های فراوان دارد، افزود: روایات متعددی از حضرات معصومین (علیهم‌السلام) پیرامون تربیت وجود دارد که یقیناً در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

وی با اشاره به آیات قرآنی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج اظهار کرد: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام بالاست که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: امام راحل با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی بدیل انقلاب را رقم بزند و تمام شاگردان و شیفتگان امام(ره) عاشق و تربیت یافته مکتب ایشان بودند.

استاد حوزه با یادآری اهمیت فطرت انسان که منبعث از خداوند است گفت: واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی توان عوض کرد و اصل تربیت انسان بر مدار آموزه های الهی است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان این که ما باید تکلیفمان را انجام دهیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 24 مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی توصیه دارند و باید با این توصیه های ارزشمند اسلام را معرفی نماییم.

وی در پایان گفت: مسئولان باید شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم نمایند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

در هیچ مکتبی به اندازه اسلام توصیه پیرامون به تربیت وجود ندارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha