شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
غلامرضا عادل

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به مشکلات گوناگونی که پیش پای مبلغان دینی قرار دارد گفت: حضور در این عرصه یک نوع مجاهدت است زیرا در نظامی اسلامی زندگی می‌کنیم و دفاع از کیان اسلام، وظیفه ماست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در نخستین نشست هم اندیشی «تبلیغ، چالش‌ها و راهکارها» که در اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر مقدس قم برگزار شد اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در عرصه اعزام مبلغ، محور کار را بقاع متبرکه امامزادگان در سراسر کشور قرار داده است.

وی افزود: مبلغان اعزامی و بومی در این امکان مقدسه حضور دارند که شامل ائمه جماعت ثابت هم می‌شوند که تعداد آنها در کشور به ۷۰۰ نفر می‌رسد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مبلغانی از قم هم در مناسبت‌های مختلف به شهرهای مختلف اعزام می‌شوند گفت: بیش از ۴ هزار نفر مبلغ دارای پرونده فعال در سازمان اوقاف هستند البته از دهه ۶۰ تاکنون، ۱۲ هزار پرونده تبلیغی در این سازمان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه مراکز استانی هم مبلغان روحانی را تربیت می‌کنند که در این عرصه فعال هستند و به صورت میدانی اقدام به تبلیغ دین می‌کنند که همکاران اوقاف، سازمان‌دهی شده‌اند و دوره‌های آموزشی برای آنها برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عادل با بیان اینکه تعداد این دسته از مبلغان به ۲۵۰۰ نفر می‌رسد که کار سامان‌دهی آنها به اتمام رسیده است گفت: شرایط خاصی در جامعه حاکم است که لازم است در این زمینه به مباحث کلی و محتوای تبلیغی توجه خاصی شود، زیرا امروزه ذائقه‌ها تغییر کرده و گروه‌های سنی مختلفی هم پای منابر می‌آیند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر تامین زیرساخت‌های تبلیغ برای مبلغان عنوان کرد: باید در تعامل با سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات و حوزه علمیه، به هماهنگی کافی در زمینه حق التبلیغ و زمان‌بندی اعزام‌ها برسیم و به عبارتی ید واحده برای ثمربخشی بیشتر تبلیغ ایجاد شود.

وی با اشاره به مشکلات گوناگونی که پیش پای مبلغان دینی قرار دارد گفت: حضور در این عرصه یک نوع مجاهدت است زیرا در نظامی اسلامی زندگی می‌کنیم و دفاع از کیان اسلام، وظیفه ماست و در این شرایط، این کار با دشواری‌های بسیاری همراه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha