یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام خمینی جغتی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که شهر جغتای در تاریخ شیعه جایگاه ویژه ای دارد و این مدرسه نیز به نام امام امت نامگذاری شده است، گفت: از جمله مهمترین عبادات اجتماعی، ارائه خدمت در برترین جایگاه آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن بازدید از مدرسه علمیه امام خمینی(ره) جغتای، در جمع مدیر و کادر این مدرسه با بیان این که شهر جغتای در تاریخ شیعه جایگاه ویژه ای دارد و این مدرسه نیز به نام امام امت نامگذاری شده است، گفت: عنوان خدمت در معارف اسلامی یک عنوان برجسته و یک عبادت بزرگ به شمار می رود و از جمله مهمترین عبادات اجتماعی نیز ارائه خدمت در برترین جایگاه آن است.

وی ضمن اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) در وصف بهترین خلق خدا تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرمایند بهترین خلق خدا کسی است که نفع و سود بیشتری به مردم می رساند. در برخی از روایات نیز خدمتگزاری بعنوان بخشی از ایمان تلقی می شود؛ همچنین در سیره علمای دین، خدمتگزاری بعنوان برجسته ترین کار شمرده شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که ائمه و اهل بیت(ع)، بالاترین عنوان و نکته ای که بدان افتخار کردند خدمتگزاری به مردم بود، خاطر نشان کرد: مرحوم امام(ره) در سال های اخیر حدود اسفند ۶۷ در فرمایشات خدمت حاج احمد آقا، بزرگترین عنوان را خدمت می دانند و بیان می دارند که در میان خدمت هایی که انسان انجام می دهد خدمتگزاری از جهات مختلف دارای ارزش بوده و در میان عناوین مختلف، خدمت فرهنگی و دینی برجسته ترین عنوان شمرده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که تقویت روحیه تدین، بر پایه غیرت دینی و ایمانی بوده و همین غیرت ایمانی است که می تواند ملت ها را زنده و سراپای نگاه دارد و سبب انسجام بخشی شود، خاطر نشان کرد: عنصر ایمان، موتور محرکه ای است که وقتی در انسان فعال باشد، او را وادار به ارائه کارها و خدمات بزرگ و برجسته در سیر زندگی می کند.

وی با بیان این که یکی از راهکارهای تقویت ایمان، تقویت حوزه های علمیه شهرستان بعنوان مراکزی می باشد که در تربیت انسان های متدین، متعهد و نقش آفرین فعالیت دارند، گفت: طلاب حوزه های علمیه می توانند تا ایمان را در جامعه بگسترانند و حوزه های علمیه شهرستان ها می توانند نقش بسزا و چشمگیری در این راستا داشته باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha