یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
ابوالفضل هادی­‌منش مدیر مطالعات و برنامه ­ریزی پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ نویسنده و پژوهشگر حوزوی گفت: حقیقتاً تبیین حماسه عظیم شهدا، رسالت مهم نویسندگان ادبیات مقاومت و پایداری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش در هفتمین گعده نویسندگی که به همت مجموعه رسانه ای فکرت و پایگاه تخصصی عصر زنان در مؤسسه شناخت برگزار شد، با اشاره به جایگاه قلم و فعالیت های رسانه ای در جامعه اسلامی ابراز داشت: این که خدای متعال در میان این همه پدیده ها و مخلوقات به قلم سوگند خورده، در وهله نخست نشان دهنده اهمیت مساله قلم است و این که باید به درستی پاسدار این جایگاه مهم بود.

وی افزود: لطافت و تأثیرگذاری قلم گاه آن چنان است که زمینه تغییر رویکرد اساسی در زندگی یک فرد را فراهم می کند و به هدایت و سعادت او ختم می شود و از این رو به هیچ وجه نباید تأثیرگذاری قلم و نویسنده را دست کم گرفت.

حجت الاسلام هادی منش ضمن تجلیل از استاد چناری از پژوهشگران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ادبیات مقاومت گفت: ما مدیون قلم های اساتید چون استاد چناری هستیم که در حوزه ادبیات پایداری زمینه آشنایی هر چه بیشتر ما با شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کردند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که امروز کار برای شهدا و شناساندن آن ها به جامعه، کمتر از شهادت نیست و لذا ما باید از طریق قلم و ادبیات و کارهای فرهنگی و رسانه ای در این راستا گام های جدی تری برداریم، چرا که جهاد امروز ما حرکت در این مسیر و تبیین گری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکات مهمی در راستای نویسندگی بهتر و نگارش نثر فاخر پرداخت و گفت: یکی از رموز موفقیت در این عرصه، مطالعه آثار قوی نویسندگان ایرانی و خارجی و تمرین و ممارست در امر مهم نوشتن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha