یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
جشنواره فرهنگی و هنری ارادت

حوزه/ دبیر علمی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت گفت: جایزه بزرگ غدیر را در رشته‌های مختلف به افرادی که غدیر را اصل قرار داده‌اند، اهدا می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حامد حجتی امروز در نشست خبری به مناسبت آیین رونمایی از نشان جشنواره فرهنگی و هنری ارادت که در سالن جلسات بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد امامت یکی از مراکز تخصصی است که سال‌ها در حوزه امامت فعالیت علمی، پژوهشی و آموزشی دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه هنری و ادبی آثار بنیاد برای عموم مردم یکی از اقدامات این مرکز است، مطرح کرد: نخستین گام در این عرصه با برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری ارادت برداشته شد.

دبیر علمی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت با بیان اینکه جمع بندی آثار ارسال شده در ایام مباهله انجام خواهد شد، عنوان کرد: خوشبختانه در سالیان گذشته آثار خوبی در حوزه غدیر تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در این جشنواره مردم با مفاهیم غدیر بیش‌تر آشنا شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال آینده بخش فیلم کوتاه ۱۱۰ ثانیه‌ای، تیزر، موشن گرافیک، مستند، کلیپ و ... را به مجموعه آثار اضافه کنیم.

حجتی با بیان اینکه در بخش فرهنگی به کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای داریم، تصریح کرد: برای این پویش آثاری را انتخاب کرده‌ایم که تمام مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: در این عرصه دو پویش خلاصه‌نویسی و اصل کتاب راه انداخته‌ایم.

دبیر علمی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت اضافه کرد: امیدواریم در ادامه مسیر جشنواره بتوانیم جایزه بزرگ غدیر را در رشته‌های مختلف به افرادی که غدیر را اصل قرار داده‌اند، اهدا کنیم.

لزوم توجه بیش‌تر شاعران معاصر به جایگاه امیرالمومنین(ع)

در ادامه نیز خرسندی دبیر ادبی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت اظهار کرد: در بخش ادبی جشنواره غدیر سه محور وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زبان عربی اشعار بلند و زیبایی در رابطه با غدیر داریم که تمام آن‌ها در کتاب الغدیر جمع آوری شده است، عنوان کرد: در ادبیات فارسی نیز از اوایل قرن چهارم اشعار شاعرانی در رابطه با غدیر به دست ما رسیده است.

دبیر ادبی جشنواره فرهنگی و هنری ارادت با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ کتاب با عنوان غدیر در ادبیات فارسی داریم، مطرح کرد: همچنین در ادبیات فارسی شاعرانی هستند که دیوان خود را بر اساس غدیر و امیرالمومنین(ع) ننوشته‌اند ولی در اشعار خود به شخصیت و جایگاه ایشان اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه توجه به این جایگاه در اشعار شاعران معاصر کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: تمام این تلاش‌ها برای وارث غدیر و حضرت حجت(عج) است که امیدواریم منجر به ظهور شود.

گفتنی است، در این مراسم ضمن مدیحه‌سرایی حاج علی انسانی شاهد رونمایی از پوستر بخش ادبی و پویش کتابخوانی غدیر نیز بودیم.

یادآور می‌شود، این جشنواره در سه قالب شعر کلاسیک و شعر نو، یادداشت و جستار و داستان با موضوعات امامت قبل از آفرینش آدم، امامت از آدم تا خاتم، امامت از خاتم تا غدیر و امامت وارث غدیر برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۶ تیرماه به سایت بنیاد فرهنگی امامت ارسال کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha