سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / اولین همایش شب خاطره ( کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه )

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم گفت: اگر خاطرات شهدا را دقیق و مستمر بیان کنیم قطعا در نسل بعد اثرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نخستین همایش شب روایت گری و خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به همت پایگاه بسیج شهدای روحانی این مرکز در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌ های علمیه در قم در این همایش ضمن تبریک دهه نخست ذی‌الحجه، اظهار کرد: اگر خاطرات شهدا را دقیق و مستمر بیان کنیم، قطعا در نسل بعد اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حرکت حق علیه باطل در طول تاریخ ادامه دارد، مطرح کرد: بیان این حقایق منجر خواهد شد تا در طول مسیر تاریخ شاهد رویش شهدایی از جمله شهید حججی ها باشیم.

قائم مقام مدیر حوزه‌ های علمیه در قم با بیان اینکه یکی از اقدامات لذیذ در بهشت خاطره‌گویی است، عنوان کرد: باید همواره به این موضوع توجه داشته باشیم و با بیان خاطرات شهدا به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم به عنوان یکی دیگر از ایثارگران به بیان خاطراتی از دوران حضور خود در دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: باید به خانواده‌ها توجه بیش‌تری شود و می‌توان در برنامه‌های این چنینی شاهد حضور خانوادگی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام به خاطره‌گویی تاکید شده است، مطرح کرد: البته در کنار تاکیدات انجام شده اصولی که باید در خاطره‌گویی مدنظر قرار گرفته شود نیز ذکر شده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه خاطره‌گویی دعوت به تأسی و اقتدا است، عنوان کرد: تاکید قرآن کریم به خاطرگویی نیز به همین دلیل است.

بیان خاطرات شهدا برای نسل‌های آینده موثر خواهد بود

حجت الاسلام سید روح الله حقی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم نیز در سخنانی  اظهار داشت: با توجه به نقش بسیار مهم مرکز مدیریت حوزه های علمیه در امر تصمیم سازی و تصمیم گیری برای بدنه حوزویان و طلاب، باید از همین ظرفیت های ارزشمند در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت ایمان و امید در جامعه به درستی استفاده کرد.

وی افزود: در همین خصوص لازم است که بر اساس بیانات و رهنمودهای امامین انقلاب، بیش از پیش از طلاب و روحانیون بسیجی شاغل در مرکز مدیریت حوزه های علمیه که دارای روحیه انقلابی و بسیجی هستند، در راستای تحقق این هدف استفاده کرد چه آن که در نهایت همه تلاش ما در راستای نشر معارف اسلام ناب و ترویج روحیه انقلابی و تفکر بسیجی است.

وی همچنین گفت: تلاش ما بر این است که با برنامه ریزی هدفمند و منسجم، هر چه بیشتر و بهتر فعالیت هایمان اثرگذار و باکیفیت مناسب باشد تا به یاری حق تعالی بتوانیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

بیان خاطرات شهدا برای نسل‌های آینده موثر خواهد بود

گفتنی است: در این همایش حجت الاسلام قطبی که یکی از همرزمان شهید مصطفی چمران بوده است، همزمان با ایام شهادت این شهید بزرگوار دقایقی به خاطره‌گویی پرداخت، حجت الاسلام مفخمی نیز از دیگر رزمندگان دوران ۸سال دفاع مقدس در این مراسم بود که به شجاعت و شهامت جوانان دلیر ایران زمین در آن دوران اشاره کرد.

بیان خاطرات شهدا برای نسل‌های آینده موثر خواهد بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha