یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمود حکمت نیا - فرهنگ و اندیشه

حوزه/ دکتر محمود حکمت نیا طی حکمی از سوی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر علمی فقه و قانون تحت عنوان "حکمرانی دینی و تنظیم گری در مسائل اساسی جهان معاصر" منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،دکتر محمود حکمت نیا طی حکمی از سوی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر علمی فقه و قانون تحت عنوان "حکمرانی دینی و تنظیم گری در مسائل اساسی جهان معاصر" منصوب شد.

دکتر عطاء الله رفیعی آتانی در این حکم خطاب به دکتر حکمت نیا خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به ظرفیت های علمی داخلی و بین المللی تلاش نمایید تا با تولید علم ، تضارب آراء، گفتمان سازی و شبکه سازی علمی به منظور بهینه سازی مناسبات دین، فقه و قانون گام جدی و بلندی برداشته شود.

دکتر محمود حکمت نیا حقوق دان، مدیر گروه حقوق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می باشد.

گفتنی است: چهارمین کنفرانس بین المللی فقه و قانون تحت عنوان حکمرانی دینی و تنظیم گری در مسائل اساسی جهان معاصر با حضور شخصیت هایی از کشورهای مختلف جهان به صورت حضوری و مجازی درآذرماه سال جاری برگزار می شود.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیش از این اعلام کرده بود: در این کنفرانس تلاش خواهد شد از ظرفیت های مراکز علمی و شخصت های برجسته جهان اسلام، مراکز علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور استفاده شود.

رفیعی آتانی با اشاره به مکان و زمان برگزاری کنفرانس نیز بیان داشت: تلاش بر این است که در آذرماه سال جاری و در آستانه روز مجلس شورای اسلامی این کنفرانس با سخنرانی مقامات برجسته کشوری در قم و تهران برگزار شود.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیش از این سه کنفرانس بین المللی تحت عناوین «فقه و قانون»، «اخلاق و قانون با رویکرد فقهی و حقوقی» و «فقه، قانون و واقعیتهای اجتماعی» را با حضور شخصیت های علمی برجسته جهان اسلام، برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha