دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علماء، در همایش امر به معروف و نهی از منکر کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: باید امر به معروف را اول از خودمان شروع کنیم، بعد دیگران را دعوت نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان در محل سالن بعث کرمانشاه برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: جمهوری اسلامی ایران در دنیا سالم ترین نظام حکومتی و سیاسی را دارا می باشد.

وی درباره اهمیت ماه ذی الحجه و حج افزود: ماه ذی الحجه پر اسرارترین ماه است و فریضه بزرگ حج بعد از نماز والاترین جایگاه را در آیین بندگی ما دارد.

آیت الله علما با بیان اینکه حضرات معصومین(علیهم‌السلام)، مسیرهای تقرب الی الله را به ما نشانه داده اند، اظهار کرد: اسلام هیچگاه کهنه نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ضمن یاد آوری این نکته که اسلام معتقد است انسان موحد متولد می شود، گفت: این فطرت جوابگوی تمام پرسش های طول تاریخ بشر است.

استاد حوزه ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، جوهر همه احکام دینی است زیرا احکام در صورت زنده بودن امر به معروف و نهی از منکر اجرایی می شود.

وی در پایان گفت: امام راحل با توسل به جوهر دین، انقلاب اسلامی ایران را بنیان نهاد.

زنان عامل تحول و معنویت در جامعه می باشند

آیت الله علما همچنین در دیدار خانواده های پاسداران مرکز هوافضای سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، گفت: زنان عامل تحول و معنویت در جامعه می باشند.

امام جمعه کرمانشاه خطاب به بانوان حاضر در جلسه گفت: باید بدانید همسران شما حق بزرگی بر گردن ایران و منطقه دارند، زیرا یکی از عوامل موفقیت سپاه در اقتدار کشور، پشتیبانی و حمایت مؤثر شما بانوان بوده است.

وی با اشاره به اهمیت معنویت در تعالی خانواده ها افزود: باید نشاط معنوی را در جامعه گسترش دهیم، زیرا معنویت، نشاط و امید، موتور محرک جامعه به سوی تعالی است؛ لذا نقش بانوان در مدیرت بهینه بسیار مهم و اساسی است.

آیت الله علما یاد آور شد: بدانیم معنویت سنگ بنای زندگی سالم است و با معنویت می توان جامعه جهانی را نجات داد و به سوی رستگاری سوق داد، از طرفی اجتماع مرهون وجود خانواده هاست و اگر خانواده خوب تربیت کند مشکلات جامعه حل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: نوع تربیت الهی است که از نظر معنوی به جایگاهی می رسد که به یک ابر قدرت می گوید، «هیچ غلطی نمی کند» به ابر قدرت دیگر می گوید بساطتت را جمع کن، زیرا مکتب تو به بن بست رسیده است.

امر به معروف را از خودمان شروع کنیم

امر به معروف را از خودمان شروع کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha