پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: بنابر روایات، تبلیغ پیام غدیر به عنوان نصرت امیرالمومنین علی(ع) شمرده شده است. ماجرای نصب حضرت علی علیه‌السلام به مقام ولایت در غدیر خم از اتفاقات مهم تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان صبح امروز در نشستی با مبلغین و رابطین غدیر در شهرستان کنگان ضمن با بیان جایگاه عید سعید غدیر در روایات، گفت: تبیین غدیر و امامت در جامعه امری ضروری است.

رئیس بنیاد غدیر شهرستان کنگان افزود: بنابر روایات تبلیغ پیام غدیر به عنوان نصرت امیرالمومنین علی(ع) شمرده شده است. ماجرای نصب حضرت علی علیه‌السلام به مقام ولایت در غدیر خم، از اتفاقات مهم تاریخ اسلام است. شاید داستانی با اهمیت‌تر و مهم‌تر از این واقعه نداشته باشیم.

امام جمعه کنگان با اشاره به فضیلت غدیر ابراز کرد: درباره فضلیت عید غدیر احادیثی از معصومان نقل شده است از جمله آنکه پیامبر اسلام (ص) فرمود: روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.

وی بیان کرد: واقعه غدیر بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم(ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در وجود مبارک علی علیه السلام است.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: غدیر نشان پیوند رسالت و امامت است، این دو از یک ریشه و بن روئیده‌اند. غدیر روز یأس و ناامیدی کافران از دین الهی است، زیرا اسلام زمانی به تکامل می‌رسد و ابعاد وجودی خود را به نمایش می‌گذارد که متصل به امامت و ولایت کسانی باشد که از سرچشمه علم پیامبر(ص) سیراب گشته و با اتکاء به پشتوانه الهی به بیان محکمات و متشابهات قرآن و احکام خدا پرداخته و در مشکلات جامعه مردم را به راه صحیح و مورد رضایت خدا هدایت نمایند.

وی ضمن تأکید بر برگزاری باشکوه ویژه برنامه های ایام دهه امامت و ولایت از اجرای ۳۰ برنامه متنوع و شاد ویژه این ایام خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha