شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1094749
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۴
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کامران شائقی یکی از امام محله‌های خطه آذربایجان شرقی و از پیشکسوتان جامعه روحانیت و از روحانیون مردمی است که بیش از ۳۲ سال سابقه خدمت و فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین کامران شائقی از امام محله‌های دغدغه‌مندی است که در اکثر نقاط آذربایجان شرقی، روستاها و شهرها استقرار پیدا کرده‌ و در حال حاضر نیز در روستای شیرامین آذرشهر، روحانی مستقر است و همزمان چهار مسجد را اداره می‌کند.

وی در ساعات صبح در مسجد امام زمان(عج) برای ۴۰ نفر اقامه نماز و قرائت زیارت عاشورا و احکام و معارف دارد و نماز ظهر و عصر را همراه با بیان احکام و معارف اسلامی در مسجد جامع با حضور ۵۰ نفر از اهالی برپا می‌کند و برای نماز مغرب و شام در مسجد جامع شیرامین با بیان احکام الهی، جهاد تبیین، خودشناسی و دشمن‌شناسی حضور دارد.

همچنین روزهای چهارشنبه نیز در مسجدی به نام باب‌الحوائج(ع) با حضور بانوان حاضر می‌شود و بر منبر از از مسائل اسلامی و عفاف و حجاب سخن می‌گوید و در زمینه حجاب و عفاف از طریق این جلسات، موفقیت‌های خوبی به دست آمده و در روستای شش هزار نفری با توجه به بیان این مسائل، همه بانوان محجبه هستند.

از جمله فعالیت‌های این امام محله بیان مسائل قرآنی، قرائت و تفسیر و منبر است و توانسته در روزهای جمعه نیز فضای خوبی در دعای ندبه و صبحانه‌ای ساده در میان اهالی ایجاد نماید.

حضور تمامی اقشار در همه سنین پای منبر این روحانی تز ویژگی‌های این روحانی مردمی است و وی در جهت امیدآفرینی و خوشبین شدن مردم به اسلام و انقلاب تلاش خوبی دارد و در کنار این فعالیت‌ها در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم نیز همکاری خوبی با نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد در پیش گرفته است.

تأمین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند نیز یکی از تلاش‌های حجت‌الاسلام کامران شائقی است و اخیرا نیز در ماه مبارک رمضان ۲۰ میلیون تومان از لحاظ کفارات، فطریه و زکات برای کمیته امداد نیز جمع آوری کرده و از طریق فردی قابل اعتماد این کمک ها را در اختیار نیازمندان قرار داده است.

این امام محله از طریق گفت‌وگوی چهره به چهره به اهالی و در مدارس توانسته اعتماد بسیاری از افراد را به دست آورده و در جهاد تبیین و بیان مسائل دینی موفق باشد، به طوری که با کمترین امکانات، از طریق هیات امنا و مردم، تجهیزاتی را برای برگزاری این جلسات فراهم می‌کنند و مشارکت‌های خوبی در این باره وجود دارد.

یکی از اقدامات این امام محله مقابله با قمه زنی در مراسم‌های سوگواری است تا جایی که ۲۰۰ نفر از این افراد با صحبت‌های این امام محله این کار را کنار گذاشته‌اند.

این امام محله که سابقه فعالیت‌های مبارزاتی در دوران انقلاب داشته است بارها در تظاهرات در کنار مردم حضور داشته و علی‌رغم اینکه در این تظاهرات نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما نقش مهمی برای حضور مردم در دوران انقلاب و مبارزات داشته و هم اکنون نیز مورد اعتماد مردم در مشارکت های مختلف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha