دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فلی پور

حوزه / قاسم ‌قلی‌پور گفت: متأسفانه اندیشه درآمدزایی به بخش‌های دولتی هم رسوخ پیدا کرده است زیرا نهادها و موسسات دولتی نیز در تولید فیلم، تنها بازگشت سرمایه را مدنظر دارند و از کارهای ارزشی حمایت لازم را به عمل نمی آورند.

قاسم قلی‌پور تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه درباره شرایط فیلمسازی در سینمای ایران گفت: مدتهاست امکان کار کردن را در سینما از دست داده‌ام و نمی‌توانم کاری را جلوی دوربین برم. در سینمای فعلی، فیلمسازان و تهیه‌کنندگان مستقل، کمترین شانس کار را دارند برای همین هم مجبور به خانه نشینی شده‌اند.

وی افزود: در شرایط فعلی کارهایی که می‌خواهند پیامی را به بیننده منتقل کنند در بدترین وضعیت به لحاظ ساخت به سر می‌برند زیرا شرایط کار کردن برایشان به هیچ وجه مناسب نیست. برای مثال چند سالی است می‌خواهم فیلمی بر مبنای سقوط هواپیمای مسافری کشورمان توسط ناو آمریکایی بسازم. در این کار گوشه‌ای از جنایت آمریکا بیان می‌شود اما این طرح را هر نهاد دولتی که بردم از سرمایه گذاری آن پرهیز کرده است.

تهیه کننده «عروس آتش» تأکید کرد: در دوره مدیریت سید احمد میرعلایی در بنیاد سینمایی فارابی این طرح که « یو اس اس ونسنس...» نام داشت به این مرکز ارجاع دادم. این فیلمنامه از سوی مدیران تأیید شد اما به این بهانه که بودجه تولید این کار زیاد است از ساخت آن خودداری کردند درصورتیکه رسالت نهادهای دولتی سرمایه گذاری روی کارهای ارزشی است.

این تهیه‌کننده با انتقاد از این‌که فیلم‌های طنز امروز به لحاظ اندیشه‌ای، حرفی برای گفتن ندارند، گفت: من خود یکی از علاقه‌مندان فیلم‌های طنز هستم، اما به هر کاری که سعی دارد با لودگی مردم را بخنداند طنز نمی‌گویند. طنز واقعی کاریست که اولاً در یادها باقی بماند در ضمن در کنار خنداندن نکته‌ای را به بیننده منتقل کند. برای مثال به فیلم «اجاره‌نشین‌ها» اشاره می‌کنم که در آن مسئله مسکن مورد توجه است.

این تهیه‌کننده در خاتمه بیان کرد: سینمای موفق وقتی به دست می‌آید که در آن علاوه بر سرگرمی و درآمدزایی، موضوعاتی چون اخلاقیات هم مدنظر باشد برای همین از طرف نهادهای دولتی باید از کارهایی که در آنها موضوعات؛ دینی، اخلاقی یا فرهنگی مورد توجه است، حمایت به عمل آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha