شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین در اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی

 حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: مراسم زیارت و پیاده‌روی اربعین قدمتی به اندازه تاریخ کربلا دارد، اما چند سالی است تبدیل به یک مناسک پرشکوه دینی و سیاسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در اولین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین که در اداره کل حج و زیارت قزوین برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت امام هادی (ع) گفت: امام علی النقی (ع) دارای نفس زکیه و عزمی راسخ و همتی عالی بود و عظمت شخصیت آن بزرگوار (ع) به قدری زیاد است که دوست و دشمن را به اعتراف واداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امام هادی علیه السلام از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند، به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام احساس خطر کرده و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانست.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: در طول مدت حضور امام هادی علیه السلام در سامرا هر روز بر عظمت و محبوبیت آن حضرت افزوده می‌شد و همه ناخواسته در برابر امام علیه السلام متواضع و خاشع بودند و سخت محترمش می‌داشتند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی همایشی بزرگ و بی نظیر است که در سال های گذشته نیز انعکاس فراوانی داشته و امیدواریم با برگزاری باشکوه این مراسم، اذهان عمومی جهانیان فرهنگ حسینی را جستجو کند و از این فرصت برای اصلاح جامعه و عمق بخشیدن به افکار و ذهن مردم استفاده شود.

وی اظهار کرد: زیارت و پیاده‌روی اربعین یک سفر معنوی است که آثار اخلاقی بی‌شماری در بر دارد. زائر امام حسین(ع) در این ایام سبک تازه‌ای از زندگی را تجربه می‌کند، زیرا همه شئونات و مناسبات در این ایام بر محور سیدالشهدا(ع) شکل می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: مراسم زیارت و پیاده‌روی اربعین قدمتی به اندازه تاریخ کربلا دارد، اما چند سالی است تبدیل به یک مناسک پرشکوه دینی و سیاسی شده است.

وی ادامه داد: پیاده زیارت کردن ترویج حرکت امام حسین(ع) است و جزء شعائر محسوب می‌شود و با این حرکت اهمیت زیارت امام حسین(ع) را به تمام دنیا اعلام می‌کنند.

پیاده روی اربعین حسینی تحول آفرین است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha