شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روز قلم

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: قلم متعهدانه از جمله مهم ترین عواملی است که بسترساز روشنگری و هدایت افراد در جامعه اسلامی می باشد.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت ۱۴ تیرماه، روز قلم اظهار داشت: فرارسیدن روز قلم، حقیقتاً فرصت بسیار مغتنمی است برای این که با تدبر و تفکر، شاخصه های قلم متعهد را برپایه آموزه های ناب دینی به جامعه بشناسانیم

وی افزود: قلم در بیان قرآن و احادیث نورانی اهل بیت(ع) جایگاه و قداست ویژه ای دارد؛ البته مسلم است قلمی که در راستای هدایت و روشنگری بشریت و دعوت او به سمت حقیقت مطلق یعنی خدای متعال باشد، نه هر قلمی.

این مدرس دانشگاه همچنین با اشاره به اهمیت قلم و نویسندگی در جهت بصیرت افزایی آحاد جامعه گفت: چند سال پیش مقام معظم رهبری، فرمان آتش به اختیاری را خطاب به جوانان مؤمن و انقلابی صادر فرمودند در عین حال بر این مساله نیز تاکید نمودند که منظور و مراد ایشان، انجام کار فرهنگی تمیز و خودجوش است و بی شک یکی از همین کارهای مؤثر فرهنگی، فعالیت در عرصه قلم است.

وی در ادامه با بیان این که قلم و نوشتن یکی از اصلی ترین راه های توسعه معرفت و نشر فضیلت است، افزود: اساساً نگارش از جمله کارآمدترین شیوه های تعمیق فرهنگ ناب دینی و انقلابی است، لذا جوانان مؤمن و انقلابی به هیچ وجه نباید از این ابزار مهم غافل شده و نسبت به تاثیر شگرف آن دچار شک و تردید شوند.

وی اضافه کرد: به خصوص در گام دوم انقلاب این مسئله از اهمیت بیشتری برخوردار است چه آن که در راستای زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، بیش از پیش ما نیاز به قلم های متعهدانه و صادقانه در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی داریم و حقیقتاً نیز قلم متعهدانه بستر ساز روشنگری و هدایت افراد در جامعه اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha