شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام طیبی فر

حوزه/ حجت الاسلام طیبی فر گفت: غدیر استمرار مهندسی خداوند برای هدف آفرینش است؛ غدیر استمرار قافله سالاری و هدایتگری بشریت است که امروز این غافله سالاری به دست مبارک حضرت صاحب الامر ولی عصر(عج)است و در زمان غیبت هم به دست باکفایت ولی فقیه انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام حسین طیبی فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع خبرنگاران پیرامون واقعه غدیر اظهار داشت: دو جمله در مورد غدیرخم مهم است، اول اینکه خداوند اگردحوالارض را قرار داد و زمین را برای زیستن آماده و گسترش آن را از نقطه کعبه آغاز کرد و نیز اولین انسانی که پا بر روی زمین گذاشت، مقام معصوم بود و جایگاه معصوم نیز جایگاه غافله سالاری بشر است که ۱۲۴ هزار پیامبر به دنبال او برای هدایت فرستاده شد تا آخرین پیامبر که رحلت نمود، اگر غدیر نبود و معرفی ولی انجام نمی شد، تمام امور قبل بی ثمر می گردید. خداوند نیز شخصی را که به عنوان ولی معرفی کرد، کسی بود که در همان خانه کعبه به دنیا آمده بود.

وی افزود: پس غدیر استمرار مهندسی خداوند برای هدف آفرینش است؛ غدیر استمرار غافله سالاری و هدایتگری بشریت است؛ که امروز این غافله سالاری به دست مبارک حضرت صاحب الامر ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء است و در زمان غیبت هم به دستور ایشان به دست باکفایت ولی فقیه انجام می شود. این فلسفه وجودی غدیر در نظام خلقت و نظام هستی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: نکته دوم که بسیار مهم است، پیامبر(ص) در ابلاغ رسالتی که به او شد، از خداوند درخواست کرد که او را از ابلاغ این رسالت معاف بدارد! مگر چه خبر بود و چه اتفاقی قرار بود بیفتد؟ و چرا پیامبر چنین درخواستی می نماید؟

وی تصریح کرد: پیامبر خود در خطبه غدیر پاسخ این سؤالات را می دهد که علت اصلی آن ۵ گروه انسان ها هستند که باعث این درخواست من از خداوند شدند. گروه اول «قِلَّةِ الْمُتَّقین» هستند؛ یعنی کسانی که پشت سر امام المتقین حضرت امیرالمومنین علیه السلام می خواهند بایستند، تعدادشان خیلی کم هستند. گروه دوم «کَثْرَةِ الْمُنافِقین» هستند؛ یعنی کسانی که اهل دروغ و نیرنگ هستند و دلشان با زبانشان یکی نیست، تعداد این ها در بین جمعیت زیاد است. گروه سوم «إِدغالِ اللّائمین»، هستند؛ یعنی انسان های دغل باز و نیش زن و ملامت کننده. گروه چهارم «حِیَلِ الْمُسْتَهْزِئینَ بِالْإِسْلامِ» هستند؛ یعنی انسان هایی که از راه حیله وارد شدند و اسلام را مسخره می کنند.گروه پنجم «کَثْرَةِ أَذاهُمْ لی غَیْرَ مَرَّة» هستند؛ آدم هایی که در دوران رسالت، من را خیلی اذیت کردند.

حجت الاسلام طیبی فر گفت: خداوند در نهایت به پیامبر دستور می دهد که این ماموریت را انجام بدهد و این درس بزرگی است که جامعه اسلامی امروز ما بداند که همان چهار گروهی که در برابر پیامبر ایستادند [گروه اول وجودش مثبت بود] و پیامبر آنها را بعنوان مزاحمین برای حرکت علوی بیان کردند، همان ها امروز در جامعه ما حاضر هستند و وجود دارند و لازمه حفظ غدیر و ادامه حرکت علوی، شناخت آن ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha