دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اختتامیه جشنواره شعر استانی سردار شهید سعیدی

حوزه/ اختتامیه جشنواره شعر استانی سردار شهید سعیدی در روستای اِحشام‌ قائدها در دشتی (زادگاه شهید) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اختتامیه جشنواره استانی شعر «فرمانده محبوب» ویژه بزرگداشت سردار شهید محمد جعفر سعیدی شهید شاخص استان بوشهر در سال ۱۴۰۲ همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور خانواده معظم شهید، شاعران برگزیده آیینی و مسئولین شهرستان دشتی و استان بوشهر در روستای اِحشام‌ قائدها در دشتی (زادگاه شهید) برگزار شد.

سرهنگ زارعی تبار فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی، ضمن تبریک عید غدیر خم، اظهار داشت: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که حیات ما را در زمانه‌ای قرار داد که پرچم ولایت امیر المومنین(ع) را در این سرزمین برافراشته است.

وی با اشاره به جایگاه عظیم شهدا، عنوان کرد: مایه بسی سعادت و توفیق است که خداوند ما را در مسیر شهدایی والا مقام قرار داد که بالاترین سرمایه‌ یعنی جان گرامی‌شان را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.

سرهنگ زارعی تبار، با معرفی شهید شاخص سال استان بوشهر، عنوان کرد: سردار شهید سعیدی شخصیت یگانه و ممتازی بود که در دیانت، تواضع، ادب، فرماندهی و اخلاص و شجاعت زبانزد عام و خاص بود.

وی با تأکید بر اهمیت شعر و هنر در معرفی شهدا، خاطرنشان کرد: در مورد ابعاد مختلف شخصیت این شهید والامقام می‌شود شعرها سرود و کتاب‌ها نوشت و ساعت‌ها سخنرانی کرد، شاعران آیینی استان بوشهر در این رویداد بزرگ به تعبیر مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» را رقم زدند.

سرهنگ زارعی تبار افزود: شهید سعیدی از ستارگان پرفروغ این سرزمین بود که برای برافراشتن پرچمی که در غدیر بالا رفت، تا پای جان رفت و نامش را برای همیشه جاودانه کرد.

وی تصریح کرد: شهدا در وصیت نامه‌هایشان ما را به ولایت و اطاعت محض از ولی امر زمان توصیه کردند، دشمن هم خوب می‌داند شاخص و محور و عمود کجاست، الحمدلله مردم ما همیشه پشت سر ولایت بوده و چراغ را روشن نگه داشته‌اند.

غلامرضا ابراهیمی دبیر جشنواره شعر «فرمانده محبوب» نیز با ترسیم اهداف این رویداد ادبی، گفت: جشنواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبین ارزش‌های اصیل انقلاب و نکوداشت سردار شهید محمد جعفر سعیدی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: زبان شعر در ترسیم و تبیین یک رویداد یا شخصیت متعالی زیباترین، اثرگذارترین و در عین حال میان‌بُردترین راه است، در واقع به تعبیر مقام معظم رهبری «شعر سرمایه ملی است» که باید آن را قدر دانست و در صدر نشاند.

وی اظهار کرد: جشنواره استانی «فرمانده محبوب» نهالی نورسته بود در مدت کمتر از دو ماه، با همراهی شایسته و خجسته شاعران متعهد و انقلابی سرزمین نخل و آفتاب و دریا به درختی بالنده و تناور و سایه‌گستر تبدیل شد.

ابراهیمی یادآور شد: با استقبال گسترده و چشمگیر کاروان شعر آیینی استان بوشهر حدود ۲۰۰ اثر از ۹۰ شاعر آیینی استان بوشهر در حوزه کلاسیک، آزاد، گویشی و نوجوان توسط دبیرخانه دریافت شد که بیشترین استقبال به ترتیب از شهرستان دشتی، بوشهر، گناوه، دیر، دیلم، دشتستان و تنگستان بود.

غلامحسین دریانورد نماینده هیات داوران هم با «قرائت بیانیه»، خاطرنشان کرد: ادبیات به‌عنوان عالی‌ترین شکل بیان، زبان جان و آیینه روح انسان است، شعر صیقل دهنده روان و احساسات نابی است که با تبلور در هیات کلمه روح انسان را مجاب می‌کند.

وی افزود: این جشنواره از گام‌های بلند، عمیق و اثرگذاری بود که در حافظه جمعی باورهای دینی و اهالی ادبیات به ودیعه و یادگار خواهند ماند.

نماینده هیات داوران، کار ستاد بزرگداشت سردار شهید سعیدی و دبیر جشنواره را قابل ستایش دانست و گفت: داوری اشعار با حذف نام خانوادگی و «کد ویژه» در سه مرحله مقدماتی، مرحله اول و نهایی برگزار شد که بعد از راهیابی ۳۰ نفر به مرحله نهایی، تعدادی معدود براساس «فرم ویژه داوری»، حایز رتبه اول تا سوم و عناوین برگزیده و شایسته قابل تقدیر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha