دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ سلسله نشست‌های زیست عفیفانه با عنوان نقش حوزه علمیه در ساماندهی عفاف و حجاب در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سلسله نشست‌های زیست عفیفانه با عنوان نقش حوزه علمیه در ساماندهی عفاف و حجاب در کشور با محوریت مواجهه با کشف حجاب و برهنگی در سالن جلسات رضوان معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این نشست با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین نبوی عضو مجمع نماینده طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین بیاتی از اساتید حوزه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی در این نشست با اشاره به اینکه مباحث عفاف و حجاب جزو مباحث تخصصی است، اظهار کرد: برای مباحثی مانند عمل قلب در محافل عمومی نظرسنجی نمی‌کنند، چراکه بحث تخصصی است، در موضوع حجاب نیز باید به این نکته توجه داشت.

وی با بیان اینکه در مباحث فرهنگی کشور باید به حوزه علمیه توجه کنند، عنوان کرد: در مواردی در سریال‌ها برای نمایش یک طلبه از افرادی استفاده می‌کنند که هیچ آشنایی با طلبگی ندارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب نیازمند آموزش نیز هستیم، مطرح کرد: اگر به این موضوعات توجه بیش‌تری داشته باشیم، قطعا می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم.

نظام و حوزه نسبت به حجاب حساسیت دارند

در ادامه نیز حجت الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه نظام و حوزه نسبت به حجاب حساسیت دارند، خاطرنشان کرد: پوشش در ظاهر خودنمایی می‌کند در نتیجه نمی‌توان آن را با باطن قیاس کرد.

وی با اشاره به اینکه انتظار از حوزه کار بنیادی، اساسی و جامع دربحث عفاف حجاب است، یادآور شد: حوزه باید به عنوان مربی و معلم در مباحث اخلاقی و ریز مسائل آن تولید رشته داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پس از تولید باید به عرصه تربیت ورود پیدا کنیم، ابراز کرد: حوزه باید نهضت رساله‌نویسی راه‌اندازی کند، این رساله‌ها باید به صورت رایگان در اختیار همه قرار بگیرند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه این نهضت می‌تواند در راستای موضوعات مختلف باشد، اظهار داشت: باید این رساله‌ها میدانی بوده و در راستای تکثیر فعالیت‌های جهادی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بیاتی نیز در سخنانی از دستگاه‌هایی که در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت داشتند یاد کرد و گفت: تا پیش از سال ۹۸ برای حوزه علمیه هیچ‌گونه مسئولیتی در این راستا تعریف نشده بود.

وی آموزش مبلغین به عنوان یکی از وظایف حوزه علمیه را مدنظر قرار داد و افزود: در این موضوع نیز باید حوزه علمیه به دنبال اعزام مبلغ تخصصی فعالیت داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha