پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1097122
۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
محیا

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم در رابطه با رویداد محیا گفت: رویداد بزرگ آموزشی محیا با هدف احیای انگیزه‌های طلبگی و افزایش بهره وری در حال برگزاری است.

سیدتاج الدین معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در رابطه با رویداد بزرگ آموزشی محیا عنوان کرد: «رویداد» یا event یکی از بسترهای نوظهور در علوم و فناوری جهت انتقال داده‌ها به شمار می‌آیند. رویداد هر اتفاقی است که برای آن برنامه ریزی صورت گرفته باشد و دارای هدف و مخاطب ویژه باشد.

وی با بیان اینکه از ویژگی های مهم رویداد مسئله محوری آن است، ادامه داد: رویداد می تواند در بسترهای مختلف کنفرانس، همایش، سمپوزیوم، وبینار، کلاس و... به وقوع بپیوندد. امروزه علاوه بر نظام آموزشی و مربی و متربی، رویدادها می توانند در جهات مختلف موتور محرکه تحصیل به شمار بیایند.

سیدتاج الدین اضافه کرد: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم نیز با همین رویکرد و نظر به اهمیت رویدادها، «رویداد بزرگ آموزشی محیا» را با هدف احیای انگیزه‌های طلبگی و افزایش بهره وری علمی از دروس در سال ۱۴۰۱ کلید زد.

وی بیان کرد: این رویداد ابتدا از طریق پیش رویدادهای مختلف برای هر مدرسه در استان، به کار خود آغاز کرد. هدف پیش رویدادها ایجاد آمادگی در طلاب جهت حضور در وبینارها و ارتباط موثر با اساتید و کادر مدارس استان قم بوده است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم اظهار کرد: در این زمینه در سال ۱۴۰۱ این معاونت با حضور در هر مدرسه، جداگانه با اساتید، طلاب و کادر مدرسه دیدار داشته و شنوای صحبت‌ها و دغدغه‌های تحصیلی و علمی ایشان بوده است.

وی با بیان اینکه رویداد آموزشی محیا در دو عرصه طلاب و اساتید در سال ۱۴۰۲ بنای بر ادامه کار داشته است، افزود: آنچه لزومش پس از نشست‌های پیش رویداد دوچندان خودنمایی نمود، نیاز طلاب به کسب مهارت‌های ناظر بر تحصیل بوده است به همین منظور وبینارهای پانزده گانه آموزشی در تیر ۱۴۰۲ در عرصه طلاب در حال برگزاری است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم گفت: وبینارهای نقش انگیزه در پیشبرد اهداف تحصیلی، اعتماد به نفس و رابطه مستقیم آن با موفقیت علمی، مواجهه با بحران و مهارت حل مسئله، مهارت‌های عملی ناظر به زیست معنوی شاد، مهارت مدیریت زمان با تاکید بر نقش مادران طلبه، خودتوسعه‌ای و اصول آن، برنامه ریزی درسی و الزامات آن، پیش مطالعه و نقش آن در فهم دروس، هوشیاری بالا در کلاس و سهم آن در دریافت های علمی، عوامل مخل تمرکز و مهارت‌های عملی جهت مقابله با آن‌ها، پس مطالعه و روش‌های مطلوب آن، روش‌های فهم متن و دریافت مفهوم اصلی یک متن، خلاصه برداری، نموداری کردن و نمایه سازی و اصول هر یک، سهم سنت حسنه مباحثه در دریافت های علمی و مهارت عملی تثبیت یافته‌ها از جمله آن‌ها است.

حضور سه هزار طلبه در رویداد محیا

سیدتاج الدین عنوان کرد: در این وبینارها ۳۰۰۰ نفر از طلاب سراسر کشور ثبت نام نموده و شرکت می‌کنند. طلاب با شرکت در هر پانزده عنوان بالا پس از دوره گواهی حضور موفق در دوره را اخذ خواهند نمود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان قم تاکید کرد: معاونت آموزش استان قم جهت تدریس این سرفصل ها از اساتید و مشاوران خبره بهره جسته است: آقای کاشانی نژاد، حجج اسلام عبدی و نصراللهی، خانم ها شاه سیاه، محمدی، نوری و ایمانی از اساتید آشنا به مباحث هستند که طلاب از محضرشان بهره برده‌اند.

وی اظهار کرد: امیدواریم طلاب با بهره گیری از این وبینارها، پرانگیزه و مسلح به ادوات مورد نیاز جهاد علمی، بتوانند در عرصه‌هایی هم چون جهاد تبیین و تمدن سازی اسلامی قدم برداشته و زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله باشند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان قم یادآور شد: البته عرصه اساتید این رویداد هم در نیمه دوم سال جاری در قالب جشنواره تدریس در دست اجرا خواهد بود.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • گلستان نادریسلام IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام خیلی خوب زمان بندی وقت مهارت وقت
  • #تقویت_حافظه ☑️روشهای ساده دیگر برای تقویت حافظهگ IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    سلام خیلی خوب بود