شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجاب

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا (سلام‌الله‌علیها) گرگان گفت: یکی از نمادهای بارز احکام الهی؛ رعایت عفاف و حجاب در جامعه است که حافظ بنیان خانواده و ارکان اجتماع و سیادت‌بخش سجایای انسانی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم مریم میرکریمی در نشستی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در جمع کارکنان مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان، حجاب را یک تکلیف الهی برشمرد و گفت: حجاب اسلامی هدیه الهی در پاسخ به ندای درونی و فطری بشر است و از افراط و تفریط‌هایی که در مکاتب قدیم و جدید وجود دارد، برکنار است.

وی افزود: این لطف الهی نه تنها موجب محدودیت و دورماندگی از جامعه نمی‌شود، بلکه شرطی برای حضور و مصونیت در اجتماع است.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان افزود: یکی از نمادهای بارز احکام الهی؛ رعایت عفاف و حجاب در جامعه است که حافظ بنیان خانواده و ارکان اجتماع و سیادت‌بخش سجایای انسانی، اسلامی و متضمن آرامش و آسایش روحی و روانی فرد و جامعه است و این امر در کلام معصومین(علیهم‌السلام) آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین در قوانین نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

میرکریمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای‌(مدظله‌‎العالی) حجاب را ارزشی منطبق بر طبیعت انسان دانسته و می‌فرمایند: «حجاب موجب شخصیت زن و عاملی برای وقار و متانت اوست»؛ ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگین شدن آبرو و احترام زن در جامعه است، به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشکر کرد.

وی ادامه داد: بر خلاف آنچه تبلیغ می‌شود، تجربۀ چهل و چهار سالۀ جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که حجاب به‌ هیچ‌وجه مانع حضور زن در فعالیت‌های اجتماعی و دست یافتن به موفقیت‌های علمی، هنری، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی نیست بلکه زن ایرانی در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت‌ساله نقشی ایفا کرده است که همچون ستاره‌ای بر تارک تاریخ می‌درخشد.

استاد حوزه خواهران در پایان با اشاره به این که «امروزه زنان مسلمان ایران با رعایت حجاب اسلامی در همۀ عرصه‌ها حضور داشته و روزبه‌روز دستاوردهای بهتر و بیشتری کسب می‌کنند»، تأکید کرد: در راستای ضرورت توجه به این امر الهی، اساتید، کارکنان و طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گرگان با سعی رفیع و منیع خود در شناخت درست این فریضه دینی و در جهت ترویج این سنت حسنه تلاش کرده و همگان را به گسترش این فرهنگ مقدس دعوت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha