یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر قالیباف در گردهمایی مبلغان محرم دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن با کنار گذاشتن گزینه نظامی، در صدد تصاحب ذهن، روح و روان جوانان است گفت: مبلغین دینی از فرماندهان و مجاهدان جنگ ترکیبی و جنگ نرم هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز(پنجشنبه، ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲) به شهر مقدس قم سفر کرده بود، با حضور در سالن همایش های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در مراسم گردهمایی مبلغین اعزامی محرم دفتر تبلیغات اسلامی تحت عنوان «راویان مکتب حسینی» شرکت کرد.

رسالت مبلغین، تبلیغ و تبیین فرهنگ جهاد و شهادت است

دکتر قالیباف در این مراسم که در آستانه ماه محرم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از توفیق حضور در جمع علما و روحانیون حاضر در جلسه که با تمام سختی‌های موجود در این روزها، تصمیم به مجاهدت گرفته‌اند، گفت: شما طلبه‌ها که باید گفت امروز مظلوم واقع شده‌اید، تمام حرف‌ها را رها کرده و رسالتی را برگزیده‌اید تا دین اسلام، فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ غدیر و عاشورا را در اقصی نقاط کشور تبلیغ و تبیین کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع شما عزیزان را مانند رزمندگان عملیات والفجر ۸ می‌بینم و با این نیت به جمع شما آمدم که با رزمندگان خط مقدم دفاع از انقلاب و اسلام دیدار می‌کنم، اظهار داشت: امروز با همه وجود در جمع شما حاضر شده‌ام که به سوالات و ابهامات شما پاسخ دهم و اگر گره ذهنی در فکرتان وجود دارد، کمک کنم تا این گره باز شود. چرا که شما خود درد دل‌هایی دارید و در دوره تبلیغ پای درد دل‌های دیگران می نشینید لذا باید با داده‌هایی که دریافت می‌کنید، قوی‌تر، رساتر و امیدوارتر از همیشه برای تبلیغ اعزام شوید.

کارنامه جمهوری اسلامی نسبت به تهدیداتی که می‌شویم، کاملا قابل دفاع و مایه افتخار است

وی در ادامه با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به تهدیدات و اقدامات و فشارهای دشمنان خود بسیار قدرتمند و با صلابت پیش می‌رود، اظهار کرد: کارنامه ما در کلان نظام نسبت به تهدیداتی که داریم، کاملاً قابل دفاع و مایه افتخار است و می‌توانیم آن را سر دست بگیریم.

وی با بیان اینکه زمانی که قصد داریم موضوعی را بررسی کنیم باید آن را به‌صورت روندی دید و مصداقی نگاه نکرد گفت: بدانیم که قطعاً در هر کار قوی، نقاط ضعفی هم وجود دارد که باید اندیشید چگونه آنها را باید تقویت کرد.

دکتر قالیباف با بیان اینکه زمان قضاوت جمهوری اسلامی باید بدانیم چه مسیری را انتخاب کرده‌ایم، عنوان کرد: حضرت امام(ره) فرمودند اگر آمریکا در مقابل دین ما بایستد ما در برابر تمام دنیای آنها می‌ایستیم از این رو باید بدانید که ما امروز در یک جبهه همه جانبه در حوزه جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ هوشمندانه با دشمنانی هستیم که با دینی که در علم، سیاست و شئونات امروزی، الگو دارد، مشکل دارند.

نظام جمهوری اسلامی نخستین حکومت در سطح جهان است که مبتنی بر اسلام و شیعه ایستاده است

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: این نخستین بار است که نظام جمهوری اسلامی در سلسله سازماندهی سیاسی جهانی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌عنوان یک حکومت محکم مبتنی بر دین اسلام و فقه شیعه ایستاده، حرف خود را می‌زند و در همه جبهه‌ها نیز درگیر است و در این جبهه نباید یک لحظه به هر دلیلی به وادادگی برسیم و از مسیری که امام(ره)، انقلاب، شهدا و رهبر معظم انقلاب برای ما تبیین کرده‌اند که مبتنی بر عقلانیت، عدالت و معنویت است، منحرف شویم و تردید پیدا کنیم و تا زمانی که در این مسیر هستیم، باید مبارزه کنیم که مبارزه نیز با سختی همراه است.

وی در ادامه با بررسی شرایط فعلی کشورمان با بیان اینکه اگر هرکدام از اتفاقاتی که برای ما افتاده برای هر حکومت دیگری می‌افتاد، توان ادامه حیات نداشت، اظهار کرد: از این رو ما قطعاً پرقدرت و با قوت بوده و منفعل نیستیم. همه مدارک و شواهد طی ۹ ماه اخیر نشان داد که غرب با تمام توان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به میدان آمد و از هر ظرفیتی داشت استفاده کرد اما نجابت، درایت و صبر مردم زیر سایه هدایت‌های دقیق، حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و در میدان بودن جوانان انقلابی تا پای جان، توانست توطئه به این بزرگی را خنثی کند که در تصور دشمنان ما نبود.

قدرت جمهوری اسلامی در آواره کردن منافقین از اقامتگاه‌های خود در جریانات اخیر

دکتر قالیباف اضافه کرد: به عکس العمل ما در برابر اقدام گروهک منافقین که بیشترین نقش را در سازماندهی حوادث اخیر در داخل کشور داشته و عمله رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها بودند بنگرید. اقدامات جمهوری اسلامی در خرداد گذشته نسبت به سلبریتی‌ها و منافقین حاضر در اروپا را ببینید که در نهایت آنها را وادار به چه واکنش‌هایی کرد. قضیه جمع شدن آنها در آلبانی را دیدیم و قضایایی که در فرانسه اتفاق افتاد و امروز جایی برای اقامت ندارند. نباید این موضوعات را ساده دید و این مسائل نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه انگلیس، آلمان و فرانسه زمانی در ماجراهای اخیر مواضعی علیه ایران گرفتند اما در نهایت به جایی رسیدند که با عوامل این اتفاقات در کشورهایشان برخورد کردند، اظهار داشت: این اتفاقات، اتفاقی نیست و لطف خداست و جایی است که وقتی مظلومانه دین خدا را یاری می کنیم شامل «رزق لا یحتسب» الهی می‌شویم.

دشمن با کنار گذاشتن گزینه نظامی، در صدد تصاحب ذهن، روح و روان جوانان است

وی با بیان این که روزی توفیق داشتیم سلاح دست گرفته و تلاش کردیم تا دشمنان کردستان را از کشورمان جدا نکنند گفت: شهید سلیمانی در وصیتنامه خود نوشت که روی سنگ قبرم بنویسید: «سرباز وطن» چون از دین، وطن و حیثیت خود دفاع کرد و در جمهوری اسلامی افتخار داریم حکومت شیعی مستقر اجازه نداد ذره ای از خاک وطن جدا شود در حالی که در قرن های اخیر، هر حکومت ناسیونالیستی روی کار بود با بی‌غیرتی بخشی از خاک ما را واگذار کرد.

دکتر قالیباف بر همین اساس تصریح کرد: امروز حکومت شیعی و اسلامی به برکت امام(ره) که جز در راه خدا گامی برنداشت و جز برای خدا کلامی نگفت، از امت اسلامی و احیای مجدد اسلام دفاع کرده و در مسیر اعتلا تلاش می‌کند. امروز دشمن از گزینه نظامی در برابر ما سخن نمی‌گوید چرا که می‌داند ما از این لحاظ در اوج بازدارندگی ایستاده‌ایم اما هرگز دست از سر ما برنداشته است بلکه در تلاش است ذهن، روح و روان یکایک جوانان و جامعه ما را در دست بگیرد.

وی تاکید کرد: در این جنگ اگر دشمن ذهن هر یک نفر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور را جدا کند گویی بخشی از خاک ما را از ما جدا کرده است.

مبلغین دینی فرماندهان و مجاهدان جنگ ترکیبی و جنگ نرم هستند

به گزارش خانه ملت، رئیس قوه مقننه در ادامه این نشست گفت: جنگ امروز ما، جنگ کاملا نرم و ترکیبی است و فرماندهان و مجاهدان این عرصه نیز شما هستید. البته قشر روحانیت در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها حضور داشت و شهید داد.

وی افزود: شهید میثمی نماینده امام(ره) در قرارگاه خاتم(ص) زمانی که ما فرماندهان لشگر در سخت‌ترین لحظات جنگ بودیم، همواره او را با عبا و عمامه در خط مقدم می‌دیدیم؛ شهید میثمی در گرمای ۵۰ درجه تابستان با زبان روزه در خط مقدم همگام با رزمندگان می‌جنگید.

به رسمیت نشناختن مسائل کشور و عدم مسئولیت‌پذیری، فرار از مشکلات است

وی در ادامه با اشاره به برخی اشکالات و ضعف‌های موجود در کشور عنوان کرد: ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی چالش‌هایی داریم که بخش از آن به ضعف‌های خودمان باز می‌گردد و باید آنها را بپذیریم و از آن فرار نکنیم. ما باید پای مشکلات و مسائل خود ایستاده و آنها را حل کنیم. تا زمانی که مشکلات را نشنیده، باور نکرده و به رسمیت نشناسیم نمی‌توانیم آنها را به مسأله تبدیل کرده و سپس حل کنیم.

دکتر قالیباف با تأکید بر اینکه تردیدی ندارم با همکاری و هماهنگی، شناسایی مسائل و مسئولیت پذیری می‌توان بر مشکلات فائق آمد، اظهار داشت: باید باور داشته باشیم که حل مشکلات به دست مردم صورت می‌گیرد و اگر برنامه پنجساله هفتم را درست تدوین کرده و اجرا کنیم حتی با تهدیدات موجود نیز می‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم.

اصلاح حکمرانی انرژی باعث نجات سرمایه‌های کشور می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی در سال به تنهایی مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار، هدررفت داریم در حالی که اگر حکمرانی حوزه انرژی را مدیریت کنیم، دارایی و سرمایه خود را نجات داده‌ایم.

به گزارش خانه ملت، در ادامه این نشست رئیس مجلس شورای اسلامی به پرسش‌های مطرح شده از سوی مبلغین، روحانیون و طلاب حاضر در جلسه پاسخ داد.

گفتنی است پیش از برگزاری همایش، نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس و معاونان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز برگزار شد و در این نشست رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نکاتی را در خصوص مسائل فرهنگی و دینی در جامعه و نیز ضرورت توجه بیشتر به امر تبلیغ و کنشگران فرهنگی در طرح‌ها و قوانین مجلس مطرح کرد و رئیس مجلس نیز مطالبی پیرامون موضوعات مطروحه بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha