دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / آزمون داوطلبان ورود به حوزه علمیه

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: امسال نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش متقاضی ورود به حوزه‌ها داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد امروز در حاشیه برگزاری  آزمون ورودی حوزه‌ علمیه قم که همزمان با سراسر کشور در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: این آزمون به صورت همزمان در ۶۰ حوزه دینی در سطح کشور درحال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه در سوره توبه بیان شده است، مطرح کرد: در این سوره آمده است ک عده‌ای باید از جامعه مومنین بیایند که در درجه نخست دین شناس شده و سپس به مردم هشدار داده و دست آن‌ها را بگیرند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کارشناس دین شدن صبر، حوصله و زحمت می‌خواهد، عنوان کرد: طلاب کارشناس دین می‌شوند تا مردم را از جهنم نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه عالمان دین، وارثان پیامبران هستند، خاطرنشان کرد: کار طلبگی کار پیامبری است و این موضوع رسالت را سنگین‌تر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با بیان اینکه امروز حمله‌های بسیاری به دین می‌شود، تصریح کرد: در چنین عرصه و صحنه‌ای ورود به حوزه کارشناسی دین بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش‌ترین حملات را به حوزه‌های علمیه داشتیم، یادآور شد: امسال نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش متقاضی ورود به حوزه‌ها داشته‌ایم.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه درپایان تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد درکنار تمام تبلیغات دشمن علیه دین، اما دین همچنان در جامعه زنده است.

وی خاطرنشان کرد:نتایج آزمون تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه اعلام می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ب IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    0 1
    واسه کساییکه استعداد و توانایی و زور بازو ندارن بدرد میخوره
    • افشاء IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      مقایسه عامل رسوایی خود مقایس هست
  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
    0 0
    جناب ب با نفس خودت قیاس نکن. طلبه گی هزارپیچ وخم و گردنه وفراز وفرود دارد. استطاعت فکری و پشتوانه های مالی و همت 10 الی 20 ساله و توفیق تهذیب نفس و...برای این سربازی حضرت ولی عصر(عج) نیاز است. لشگرامام زمان(عج) سرلشگرهائی مثل شیخ طوسی ها و حلی ها و انصاری ها و طباطبائی ها و خمینی ها وخامنه ای ها و...دارد و همینطور سلسله مراتب تا وقتی لشگرها رد شد وگرد وخاک هم بلند شد ومدتی گذشت سربازی همچون مثل من هم خواهی دید. وبس براین افتخار