یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: مراسم عزاداری در خور شأن سالار شهیدان برگزار شود و مسائلی که با شخصیت اباعبدالله و یاران باوفایش سازگار نیست از مجالس بزداییم و جلوی انحرافاتی که در مراسم نفوذ کرده بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر ظهر امروز در نشست شورای فرهنگی عمومی شهرستان دیّر با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، اظهار داشت: ماه محرم و عاشورای حسینی بهترین فرصت برای تقویت بنیه دینی و اعتقادی مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمن و پاسخ گویی به شبهات است.

امام جمعه دیّر با تأکید بر بهره برداری مناسب از مجالس حسینی، افزود: مراسم عزاداری در خور شأن سالار شهیدان برگزار شود و مسائلی که با شخصیت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش سازگار نیست از مجالس بزداییم و جلوی انحرافاتی که در مراسم نفوذ کرده بگیریم.

وی با بیان اینکه باید از سالار شهیدان و یاران باوفایش درس عزت طلبی، فداکاری، دفاع از دین و شهادت طلبی بگیریم، عنوان کرد: مراسم حسینی مجالس احیا دین و مکتب و ارزش‌های اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور، گفت: نمازجمعه یکی از ارزش‌هایی است که امام با آمدن انقلاب اسلامی آن را احیا کرد.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه در نمازجمعه دو عامل حیات طیبه یعنی ذکر خدا و حضور مردم به هم وصل می‌شود، افزود: هیچ فریضه‌ای مانند نمازجمعه دارای آمیختگی معنویت و سیاست نیست.

وی با اشاره به اینکه نمازجمعه قرارگاهی برای پیگیری مسائل مختلف است، عنوان کرد: در طول چند دهه انقلاب نمازهای جمعه برکات زیادی داشته اند.

حسینی گفت: امام جمعه سخنگوی انقلاب و صدای مردم و بیان مطالبات مردمی و تقویت کننده دین و ایمان مردم است.

وی با بیان اینکه دشمن همواره وحدت، ایمان و امید مردم را مورد هجمه قرار می‌دهد، افزود: نمازجمعه تجلی وحدت مردم است و از سویی در نمازجمعه ایمان مردم تقویت و امیدآفرینی می‌شود.

امام جمعه دیّر ابراز کرد: همه وظیفه داریم در بزرگداشت نمازجمعه تلاش کنیم چون نمازجمعه متعلق به همه مردم و در خدمت همه نهادها و دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ شهادت و ایثار، تقویت نهادهای نظام، تکریم و تجلیل از خدمتگزاران، بصیرت افزایی، امیدآفرینی، فرهنگ سازی نسبت به بزرگداشت اعیاد و شهادت اهلبیت، بزرگداشت شهدا و … از کارکردهای نمازجمعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha