دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش شیرخوارگان یزد

حوزه/ سخنران مراسم شیرخوارگان حسینی در یزد، یکی ازدلایل معجزه نشدن الهی در صحرای کربلای ۶۱ هجری برای نجات امام حسین علیه السلام و یاران و اهل بین ایشان را الگو شدن قیام حسینی برای همه دوران ها و زمان ما برای حفظ دین اسلام و ایستادگی در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمنان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در آیین جهانی شیرخوارگان حسینی در حسینیه سید محمد آقا در شهر یزد با خوشامدگویی به بانوان یزدی و فرزندان شیرخواره حاضر در مراسم و تسلیت ایام محرم اظهارداشت: یکی از نعمت های انقلاب اسلامی آزادی برگزاری عزاداری برای اباعبدالله الحسین علیه السلام است. همین سینه زدن ها و عزاداری ها و همین سربندها و لباس سبز شیرخوارگان شما بزرگترین تهدید برای دشمنان است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، اعلام کرد: امسال مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در هشت هزار نقطه دنیا در حال برگزاری است و غیر از شیعیان، مسیحیان نیز در این مجالس حضور می یابند به این باور رسیده اند که برای برآورده شدن حاجاتشان و نیز فرزند دار شدن به این مجالس بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بیان کرد: بعد از تهران که (۲۱ سال پیش) اولین همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد؛ دومین استان برگزار کننده یزد بوده است که همچنان هر سال در یزد تعداد این همایش ها رو به افزایش است.

وی، از رسانه ها خواست تا کرامات این مجالس را از زبان افرادی در طول این سال ها از مسلمان تا غیر مسلمان که با حضور در مجالس حضرت علی اصغر علیه السلام، فرزند دار شده و یا حاجت روا شده اند بیان نمایند.

سخنران مراسم با بیان روایاتی در تجلیل از مادران از دوران بارداری تا شیردهی و نیز اهمیت خانه داری، گفت: در زندگی پیامبران الهی معجزات زیادی وجود دارد مثل خاموش شدن آتش بر ابراهیم علیه السلام و یا جوشیدن آب زمزم از پایین پای حضرت اسماعیل(ع)در سن شیرخوارگی برای رهایی از تشنگی او و مادرش هاجر(س). این سؤال به ذهن خیلی از ما می رسد که چرا این معجزات برای امام حسین علیه السلام که از همه انبیا و اولیایی الهی بالاتر بودند اتفاق نیفتاد؟ یکی از دلایل این موضوع این که قرار است در حمایت از دین الهی و برای دفاع ازاسلام الگو و نمونه داشته باشیم و اگر معجزه ای در صحرای کربلا رخ می داد چه کسی قرار بود اکنون فرزندان خود را در راه خدا فدا کند؟.

وی خاطرنشان کرد: ما به تأسی از امام حسین علیه السلام برای دفاع از دین و علی اصغرها و علی اکبرها و عباس ها سر می دهیم اما قرآن را از دست نمی دهیم.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد بیان کرد: اعلام می کنیم با الگوگیری از قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام تهدیدها و تحریم ها تأثیرگذار نیست زیرا در کربلا، امام و یارانش با تحریم آب و غذا مواجه شدند ولی دست از ایمان خود برنداشتند.

امام حسین(ع) الگوی ما برای ایستادگی در برابر تحریم ها و تهدیدهاست

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha