دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه «توانمندسازی مبلغین»

حوزه/ خانم آزاده دنکوب استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان، دنیای امروز را دنیای تقابل معرفی کرد و ادامه داد: مهم‌ترین محور تقابل، تقابل تمدن اسلامی و فرهنگ غرب بر سر چگونه زیستن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم آزاده دنکوب در کارگاه «توانمندسازی مبلغین» ویژه ماه محرم که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) فرصت خوب و موقعیت مناسبی برای ایجاد سلم و رفاقت بین دوستداران حسینی فراهم می‌کند تا مشکلات و اختلاف‌ها در خیمه امام حسین(علیه‌السلام) حل شود.

وی دنیای امروز را دنیای تقابل معرفی کرد و ادامه داد: مهم‌ترین محور تقابل، تقابل تمدن اسلامی و فرهنگ غرب بر سر چگونه زیستن است.

استاد حوزه خواهران تصریح کرد: توجه به مهارت نشر خوبی‌ها و التزام به ابزارهای ایجاد ولاء طرفینی در خروجی خوب و اثرگذار تبلیغ، ضروری و لازم است.

خانم دنکوب افزود: ایجاد ویژگی «خوب دیدن» و فرهنگ سازی «روایت خوبی‌ها» در نشر خوبی‌ها موثر است.

وی با بیان این که بیان و حل مسائل فرهنگی جامعه امروز به حرفی نو از مبانی انقلاب اسلامی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در انتقال پیام، اهمیت فضای فرستنده و فضای گیرنده باید مورد توجه قرار گیرد.

مبلغ حوزه با اشاره به این که توجه به ظرف انتقال پیام و موقعیت پیام تبلیغی از تمهیدات و مقدمات تبلیغ است، تصریح کرد: مبلغ و کنشگر اگر اهل دوستی و شفقت با همه آحاد مردم از عقاید و سلایق مختلف فکری باشد، بهتر می‌تواند مطالب و محتوا را به مخاطب انتقال دهد.

خانم دنکوب با بیان این که در نگاه قرآنی دو نوع حیات طیبه و خبیثه وجود دارد، افزود: در نگاه قرآنی حیات طیبه، رتبه برتری از حیات عادی انسان است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی حیات طیبه، احساس رضایت از زندگی است که والاترین مصداق این نوع حیات، زندگانی ائمه معصومین و اهل بیت(علیهم‌السلام) است.

کارشناس مذهبی راه دستیابی به رضایت در زندگی را تطبیق توقع و انتظارها با واقعیت‌های زندگی دانست و تصریح کرد: در سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) و معارف و دستورات اسلامی برای تعدیل توقع‌های انسان، بر تفکر واقع‌گرا تاکید می‌شود.

خانم دنکوب ذهن انسان را اصلی‌ترین میدان نبرد در محاسبات و راهبرد عملیاتی دشمن، برشمرد و تاکید کرد: در اتاق جنگ دشمن طراحی پیام و اثرگذاری آن در حوزه‌های مختلف حرف اول را می‌زند.

وی یکی از مهم‌ترین کانال‌های معرفت‌سازی را فضای مجازی دانست و خاطر نشان کرد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و تحت تاثیر گذاشتن ذوق و سلیقه، فکر و مزاج را مدیریت می‌کند.

استاد حوزه خواهران مهم‌ترین هدف تهاجم رسانه‌ای غرب را معرفی الگوهای غربی به جوانان و نوجوانان خواند و افزود: در روایات اهل بیت(علیهم‌السلام) توصیه به الگوگیری از بزرگان شده است و تحقق این الگوگیری، نیاز به تبلیغ و ترویج تفکر حسینی و شناساندن آن به جهانیان دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha