دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان با بیان اینکه نهضت حسینی آغاز یک انقلاب تربیتی بود که بر مبنای اصول دین مبین اسلام شکل گرفته است، گفت: عاشورا بستر تحقق کمال مطلوب آفرینش و تبلور معرفت و بندگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام جواد جعفری، امروز در مراسم مراسم عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور جمعی از مسئولین و پاسداران و سربازان سپاه انصار المهدی(عج) زنجان در حسینیه فاطمه الزهرا(س) این نهاد برگزارشد، گفت: در حدیثی از امام رضا علیه السلام آمده است هر کس برای امام حسین علیه السلام اشک بریزد پروردگار متعال تمام گناهان او را خواهد بخشید و این نشان از حرمت امام و اهل بیت ایشان نزد پروردگار متعال است.

مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان با اشاره به اینکه خواندن زیارت عاشورا و رفتن به زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام دارای فضیلت بسیار است، افزود: علت قیام حضرت مقابله با حرمت شکنی‌ها و ظلم و ستم بود.

وی اظهار کرد: یزید بن معاویه به صورت آشکار گناهان بسیار انجام داد و حرمت شکنی کرد و امام حسین علیه السلام برای نجات امت از این ظالم قیام کرد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: توجه به مسئله حرمت شکنی و انزجار در جامعه در دین اسلام بسیار مهم است و زمانی که در جامعه گناهی صورت می‌گیرد بر مسلمانان واجب است که امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند تا حرمت جامعه حفظ شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام تربیت انسان‌های مومن و متدین بود، تصریح کرد:امام حسین علیه السلام احیاگر حیات معقول بشر و زنده کننده اسلام نبوی و سیرة علوی است.

مدیر سابق حوزه علمیه استان زنجان با بیان اینکه نهضت حسینی آغاز یک انقلاب تربیتی بود که بر مبنای اصول دین مبین اسلام شکل گرفته است، افزود: عاشورا بستر تحقق کمال مطلوب آفرینش و تبلور معرفت و بندگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha