دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زارعی

حوزه/ یک بازیگر و سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: کارهایی که در عالم هنر می‌خواهند روایتگر عاشورا باشند باید شور و شعور را توأماً مد نظر قرار دهند. بهترین مثال در این رابطه برنامه «حسینیه معلی» است که امسال روی آنتن سیما رفت.

کوروش زارعی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: قیام اباعبدالله (ع) بر علیه ظلم بر پایه شعور استوار است. امام حاضر نشد با حاکمی که صلاحیت رهبری مسلمانان را ندارد بیعت کند و در نهایت برای احقاق حق مسلمانان به شهادت رسید. امام حسین (ع) با شهادت خود اسلام را احیا کرد و باعث شد آزادگان جهان در طول تاریخ الگوی خوبی برای آزادگی داشته باشند.

وی افزود: کارهایی که در عالم هنر می‌خواهند روایتگر عاشورا باشند باید شور و شعور را توأماً مد نظر قرار دهند. بهترین مثال در این رابطه برنامه «حسینیه معلی» است که امسال روی آنتن سیما رفت. این برنامه به شکلی زیبا شور و شعور را در کنار یکدیگر قرار داد. همچنین به واسطه این مردم با آیین‌های مختلف عزاداری آشنا شدند.

مسئول امور نمایشی حوزه هنری تاکید کرد: جدا از برنامه «حسینیه معلی» دیگر تولیدات رسانه ملی در ایام محرم آنچنان که باید چنگی به دل نمی‌زد چون تولیدات مربوطه تکراری بودند. مسئولان سیما باید سیاستی بیندیشند که هر ساله تولیدات جدید با محوریت عاشورا روی آنتن رود. این امر تنها یک برنامه‌سازی ساده نیست بلکه اشاعه فرهنگ حسینی در جامعه است.

بازیگر فیلم «رستاخیز» گفت: مردم ایران در محرم عشق خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند زیرا عشق به امام حسین (ع) از کودکی در فطرت همه مردم ایران نهادینه شده است. بنابراین چنین مردمی لیاقت داشتن برنامه‌ای خوب عاشورایی را دارند به ویژه در حوزه کارهای نمایشی باید کارهای با کیفیتی تولید شود.

زارعی در انتهای این گفتوگو تصریح کرد: برنامه‌های دیگری نیز برای اشاعه فرهنگ عاشورایی در تولیدات سینما و تلویزیون نیاز است. در این میان تئاتر نیز می‌تواند در این رابطه (اشاعه مفاهیم عاشورایی) نقش چشمگیری داشته باشند در خاتمه سخن می‌خواهم به هنر تعزیه اشاره کنم؛ آیینی ایرانی که باید از آن حمایت همه جانبه شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha