سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موسوی فرد

حوزه/ در اردوی معرفتی- تشکیلاتی"مثل خمینی" به همت بسیج طلاب قم و خانه طلاب جوان از تلاش ها و مجاهدت های حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، امام جمعه محبوب و خدوم شهر اهواز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این مراسم که با حضور سردار موحد، فرمانده سپاه استان قم در مدرسه علمیه سجادیه شهر دستجرد برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد طی سخنانی با تأکید بر حفظ روحیه مردمی روحانیت و دوری از تشریفات دنیوی اظهار داشت: استاد ما مرحوم آقای راستی کاشانی می‌ گفتند تا زمانی که در حجره‌ها هستید، روی خودتان کار کنید. مظاهر دنیا همه آتش زیر خاکستر است، طوفان که بیاید مشخص می‌شود، چه کسی چه کاره بوده و هست.

وی با تأکید بر این که جامعه نیازمند طلاب و روحانیون باسواد و مهذب است، افزود: اگر شما در شهری منبر و محراب داشتید و عالم‌تر از شما وارد شهر شد و شما منبر و محراب را به او تحویل دادید، معلوم می‌شود اخلاص دارید. ماها باید برخی از مباحات را ترک کنیم تا بتوانیم محرمات را ترک نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد ادامه داد: یکی از قضات می‌گفت به همسرم گفتم اگر چیزی برایمان آوردند دست نمیزنی تا خودم بیایم. یک روز رفتم خانه دیدم قیصی آورده ‌اند. با همسرم آنها را خشک کردیم و نگه داشتیم. بعد از چند مدت یک نفری آمد پیشم و یک درخواستی درباره قضاوت داشت که خلاف شرع بود و گفت من همانم که فلان وقت قیصی آوردم. خوشحال شدم و گفتم تو بودی آنها را آوردی؟ او را بردم خانه و قیصی خشک‌ها را تحویل دادم و گفتم با این می‌خواهی من را بخری؟

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که ما باید کاری کنیم که مردم به انقلاب و نظام، امیدوارتر شوند، گفت: مردم ابتدا به عمل ما نگاه می‌کنند. ما چطور زندگی می‌کنیم؟ من در شهری امام جمعه شدم اول که رفتم یکی دو صف نماز جمعه می‌آمدند. بعد از یک مدت مصلی پر شد و بعد به فکر مردم بیرون مصلی بودیم. کرمانشاه که رفته بودم برای تبلیغ، خادم مسجد گفت من هستم و شما و دو نفر دیگر. بعد از شب اول رفتم میان مردم و جوانان و ارتباط گرفتم. به تدریج مسجد پر شد.

وی اضافه کرد: من خیلی اهل کار فنی هستم. صفر تا صد خانه‌ام را خودم ساختم. در رامهرمز می‌خواستیم مصلی بسازیم. وقتی مردم می‌دیدند امام جمعه خودش وسط میدان است، می‌آمدند، کمک می‌کردند، پول می‌دادند. بین مردم بودن و از احوال مردم سوال کردن، پرس و جو کردن بسیار اثرگذار است. در حادثه فروریختن ساختمان متروپل، اول گفتند نزدیک نیا خطر دارد. خودم نگاه می‌کردم و می‌دیدم که چقدر خطر دارد. کنار نکشیدیم و به آنها راهکار می‌دادیم. چند نفر زیر آوار بودند و اجازه نمی‌دادند که از زیر آوار بیرون بیاورند. خودم رفتم و شروع به کار کردم و همان کسانی که مانع می‌شدند، آمدند و مطیع شدند.

وی خاطرنشان کرد: سلامت زندگی ما بیشترین اثر را بر روی جامعه دارد. وقتی مردم ببینند ما سوار ماشین آنچنانی می‌شویم، طبعاً به ما بدبین می‌شوند.

گفتنی است: در خاتمه این نشست از خدمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از سوی سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و حجت الاسلام سیدحقی، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم با اهدای لوحی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha