یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1102931
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی - رئیس جمهور

رئیس جمهور با اشاره به لزوم بیدار کردن ناآگاهان در موضوع کشف حجاب، خطاب به خانواده شهدا گفت: بساط کشف حجاب حتماً جمع خواهد شد، هیچ نگران نباشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم ملی بزرگداشت «شهدای مدافع حرم» در پاسخ به گلایه‌مندی خانواده معظم شهدا از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، تصریح کرد: بساط کشف حجاب حتماً جمع خواهد شد و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته رئیس جمهور بخشی از عاملین این رفتارها غافلند و باید بیدارشان کرد و با عده معدودی نیز که به صورت سازمان‌یافته و با اهداف خاصی ناهنجاری ایجاد می‌کنند، برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مطالبه خانواده شهدا در حفظ و صیانت از راه و ارزش‌های شهدا و عمل به وصایای آنها، تأکید کرد: یقین بدانید هر کس در هر گوشه‌ای از این کشور برخلاف روش و منش شهدا عمل و به خون آنها خیانت کند، پایدار نخواهد ماند و رسوا خواهد شد، چرا که هاضمه این انقلاب و نظامِ برخاسته از خون مطهر شهدا، تبعیض و فساد را نمی‌پذیرد و آنچه در این کشور ماندگار خواهد شد، میراث گرانقدر شهدای راه حق است.

رئیسی، شهدا و به‌ویژه شهدای مدافع حریم و حرم را شهیدان مظلوم، بابصیرت و زمان‌شناس توصیف کرد که روشنفکران حقیقی جامعه هستند و گفت: روشنفکر حقیقی کسی است که زمان، دشمن و دشمنی‌هایش را بشناسد و متناسب با آن وظیفه خود را شناخته و آماده خطرپذیری برای ایفای نقش باشد.

رئیس جمهور افزود: چهره سیاسی واقعی در جامعه کسانی هستند که جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای آن را می‌شناسند و خود را برای رفع این نیازها و ضرورت‌ها مهیا کرده و آماده خطر کردن باشند؛ کسانی که نه صرفا برای امنیت ایران اسلامی، بلکه برای آماده جانفشانی برای امنیت منطقه باشند.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای جمهوری اسلامی ایران برخلاف نیروهای بیگانه و دشمن که در هر منطقه‌ای حضور یافتند، باعث ناامنی شدند، همواره و در هر نقطه‌ای، امنیت‌آفرین بوده است، اظهار داشت: نقش شهدا نقش بی‌بدیلی است؛ شهیدان همچون سرور و سالار شهدا،‌ امام حسین (ع)، خون خود را برای جهل‌زدایی نثار می‌کنند و امروز که ما به جهل مدرن، جهل مجهز به امپراطوری رسانه‌ای مبتلا هستیم، آنچه که قدرت برملا کردن چهره جاهلیت مدرن را دارد، خون مطهر شهیدان است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه خون شهدا نقاب را از چهره نفاق کنار می‌زند، تصریح کرد: این ویژگی خون شهدا مربوط به امروز نیست و همواره اینگونه بوده است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز شهید سلیمانی برای دشمن بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است، چرا که یاد، نام، راه، هدف و آرمان او در جامعه انسان‌سازی می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز پیام شهدا که عبارت از خداخواهی، عدالت‌خواهی، حق‌خواهی، دفاع از مظلوم، خروش بر ظالمان، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، اطاعت از ولی، تلاش برای تامین امنیت، آرامش و پیشرفت کشور، ایستادگی در راه خدا و سست نشدن در مقابل دشمنان است، در فضا طنین‌افکن است و نماد این سست نشدن و کوتاهی نکردن در راه هدف را می‌توان در چهره شهید حججی و تک‌تک شهدای عالیقدر کشور دید.

رئیس جمهور با بیان اینکه خانواده‌های شهدا باید به شهدای خود افتخار کنند، گفت: امروز شهدا الگوهای جامعه هستند و همه عصرها و نسل‌ها باید راه نورانی آنان خوب بشناسند چرا که این راه نورانی امتداد راه عاشورای حسینی است؛ خون شهدای شما متصل به ثارالله شده و خود خدا این خون را تضمین کرده است.

وی خطاب به خانواده معظم شهدا با بیان اینکه عزیزان شما در ابتلا و آزمون الهی سربلند و پیروز شدند، تصریح کرد: فرزندان، همسران و پدران شما در مواجهه با دشمن تکفیری که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شد و نه فقط امنیت منطقه، بلکه امنیت جهان را به مخاطره انداخته بود و خون مسلمانان مظلوم و بی‌گناه را بر زمین می‌ریخت، ایستادگی کرده و این توطئه را به شکست کشاندند.

رئیسی نام، یاد و سخن حضرت زینب کبری (س) را آرامش‌بخش خانواده معظم شهدا عنوان کرد و با بیان اینکه خانواده شهدا نیز با صبر، مقاومت و ایستادگی در مواجهه با غم از دست دادن عزیزانشان در آزمون و ابتلای الهی خود پیروز شدند، تصریح کرد: امروز نیز آزمون و ابتلای مسئولان حفظ آثار و برکات خون شهدا و تداوم راه شهیدان است و باید برای حفاظت از این حرم و نظام مقدس بکوشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همه مسئولان باید بدانند که در هر جایی از این نظام و کشور مسئولیت و جایگاهی دارند، از برکت خون مطهر شهداست، قدرت ایران اسلامی را برخاسته از مجاهدت و ایثارگری شهدا دانست و بر لزوم صیانت از آن از سوی همه مسئولان تأکید کرد.

رئیسی در ادامه با اشاره به تقید رهبری معظم انقلاب اسلامی در ارتباط‌گیری مستمر و مؤثر با خانواده شهدا، این سیره و روش را برای همه مسئولان درس‌آموز دانست و گفت: شما خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار، شهادت، ایستادگی، مقاومت و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در هر کوی و برزن هستید و این پرچم همچنان در اهتزاز خواهد ماند، تا فرهنگ اصیل اسلامی و داشته‌های ما به طور کامل در منطقه و جهان جلوه‌گر شود.

رئیس جمهور خون مطهر شهدا را زمینه‌ساز ظهور تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و افزود: این تمدن به نام فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد که اساس آن عشق و محبت و دلدادگی به خدا و اهل بیت(ع) و دفاع از وطن و ناموس کشور است.

رئیسی در پایان خدمت به خانواده معظم شهدا را از جمله وظایف مهم دولت برشمرد و تأکید کرد: ما به این خدمتگزاری افتخار می‌کنیم و تمام تلاش دولت آن است که در این راستا به نحوی عمل کنیم که آنچه مطالبه و مشکلات خانواده معظم شهداست، رفع کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha