شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابراهیم عبدی پور

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: باید توجه داشت که تقویت جریان ایمان و امید در جامعه به صرف برگزاری همایش و شعار دادن، محقق نمی شود.

دکتر ابراهیم عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که از جمله مهم ترین رموز اصلی در زمینه سازی برای رشد و پیشرفت جامعه، توجه به مقوله تقویت ایمان و امید است، اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب در ماه های اخیر مبنی بر حفظ و تقویت ایمان و امید جامعه در واقع ریشه در آموزه های اسلامی و شیعی ما دارد، کما این که تقویت امید و ایمان در جامعه از زاویه معرفتی و بینشی یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود.

وی افزود: آن چه شایسته و بایسته است این که برنامه ها و سیاست های کشور در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... همه باید در راستای تقویت این موضوع باشد و لذا باید توجه داشت که تقویت جریان ایمان و امید در جامعه به صرف برگزاری همایش و شعار دادن، محقق نمی شود بلکه این مهم نیازمند عزم و اراده جدی و در وهله بعد برنامه ریزی و مصمم بودن در عرصه اجراست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در این بین، آنچه می تواند بسیار حائز اهمیت و اثرگذار باشد، نوع عملکرد دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی است که باید چه در حوزه سیاست گذاری و چه تصمیم گیری و برنامه ریزی و چه عرصه اجرا به نحوی باشد که باعث ارتقای سطح ایمان و امید شود.

وی ادامه داد: گاهی متأسفانه عملکردها در این بخش آن چنان که باید، قوی و مدبرانه نیست و حال آن که با برنامه ریزی درست و بهره گیری از ایده ها و نظرات نخبگان و صاحب نظران می توان بسیار مفید و مؤثر در این زمینه عمل کرد.

عبدی پور همچنین گفت: یکی از مؤلفه های که ایمان و امید را در جامعه تقویت کند، توجه به جریان نخبگانی در کشور است و این که به ویژه در مسئولیت ها و مسندهای حاکمیتی و دولتی از ظرفیت نخبگان به درستی استفاده شود.

وی افزود: باید از ظرفیت و فکر و ایده قشر فرهیخته و نخبه جامعه به شکل مطلوبی استفاده شود تا آن ها هم در جریان وضعیت و مشکلات کشور قرار گیرند و از سویی در بحث اقناع جامعه مشارکت فعال داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha