یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ خطیب نماز جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی، موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و ایجاد زیرساخت‌های مختلف است. امروز طرح‌های مهم و بزرگی در زمینه علمی و پزشکی به دست جوانان داریم که کشور را به رتبه‌های نخست جهان رسانده است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز گفت: امروز اول ماه صفر و سالرور ورود کاروان آل الله و اسرای اهل بیت(ع) به شام در سال ۶۱ هجری است. یکی از مباحث مهم در این جریان، مشاجره‌ها و خطبه‌های مفصل با یزیدیان از جمله خطبه‌های آتشین امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری(س) است.

تمام جمعه موقت تبریز ادامه داد: یکی از جملات نورانی و تاثیرگذار حضرت زینب(س) در کاخ یزید این مستبد دوران، خون ریز و فاسدالعقل، خطبه عمه سادات است که فرمودند: "یزید هر آنچه در توان داری و می‌توانی و سعی داری را انجام بده ولی آنچه مهم است، به خدا قسم که نام ما را هیچوقت نخواهی و نتوانی محو کنی و نام و وحی مارا نمی‌توانی بمیرانی." امروز همین ندای زینب کبری(س) بعد از گذشت سالیان سال بین اقشار مختلف آزادگان عالم به گوش می‌رسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روشن تن با بیان این‌که باید به یزیدی مسلکان امروز گفت که هر چه در توان دارید انجام دهید ولی نام امام راحل و انقلاب اسلامی هیچگاه از حافظه تاریخ محو نخواهد شد، گفت: حماسه شام، حماسه پیروزی جنگ روایت‌ها، حق بر باطل و امید و رنج شکست ناپذیری جبهه اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، اظهار کرد: تسلیت می‌گوییم به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و آرزوی شفای عاجل برای جانبازان این حادثه را داریم.

امام جمعه موقت تبریز تاکید کرد: مواظب باشیم که دشمن درصدد ایجاد تنش‌هایی بین مهاجران و مردم بزرگ ایران اسلامی، گسل‌های مذهبی و هدف قرار دادن امنیت ملی کشور است.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد، افزود: این روز، سالروز یکی دیگر از جنایت‌های آمریکا علیه مردم و آزادگی ملت ایران است. عبرت‌های این کودتا نباید فراموش شود و باید مواظب فاصله گرفتن دولت مردان از روحانیت باشیم که تاریخ همواره احتمال تکرار دارد. مواظب نفوذ سلطه آمریکا نیز باید باشیم که دشمنان قسم خورده این ملت در هر ساعت آرزوی بازگشت به این دیار کهن و میهن عزیز اسلامی و مملو از گنجینه‌های مختلف را دارند و دشمن همیشه در صدد ازبین بردن استقلال سیاسی کشورمان است؛ هم‌چنین مواظب نادیده گرفتن بسیج مردم باشیم که این مورد در کودتای ۲۸ مرداد نادیده گرفته شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روشن تن ادامه داد: ۳۰ مرداد به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. مسجد از ابتدای بنای اسلام، ستاد مسلمانان و فرستادن لشکر در میدان‌ها بود و همه کارهای پیامبر اکرم(ص) در مسجد انجام می‌گرفت. در جمهوری اسلامی نیز مساجد و فضاهای‌ دینی بعد از انقلاب اسلامی، رونق کم نظیری گرفته و جریانات دینی و مذهبی بسیاری از جمله محرم از همین مساجد شکل می‌گیرند و امروز باید به فکر طرحی نو برای مساجد باشیم تا به رونق خود ادامه دهند.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۱ مرداد به عنوان روز صنعت دفاعی، گفت: ایران مقتدر امروز مانند آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران عالم رو به رو است اما تفاوت امروز معنادار است. اگر دیروز غرب برای تهیه یک سلاح ابتدایی جلوی ما را می‌گرفت اما امروز به دنبال این چالش است که نگذارند سلاح‌های پیشرفته جمهوری اسلامی به دست جبهه مقاومت برسد. دشمن باید در هر کجای عالم از قدرت ایران مقتدر بترسد تا به خود اجازه دست درازی ندهد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به روز پزشک و بزرگداشت ابن سینا، ادامه داد: انقلاب اسلامی، موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و ایجاد زیرساخت‌های مختلف است. امروز طرح‌های مهم و بزرگی در زمینه علمی و پزشکی به دست جوانان داریم که کشور ما را به رتبه‌های نخست جهان رسانده است.

وی در خاتمه گفت: امروز از مباحثی که جامعه بشری، خانواده‌ها و افراد به شدت به آن نیازمندند، رعایت تقوای الهی است که ذخیره معاد انسان‌ها و رهایی بخش انسان از قید و بند هواهای نفسانی است که انسان را از مسیر حق دور می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha