چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
روز پزشک

حوزه/ بدون تردید حضور حماسی و مجاهدانه پزشکان ایران اسلامی در سال‌های پرماجرای گذشته و در برهه‌های دشواری همچون دفاع مقدس و صحنه‌های خطر مانند بلایا و حوادث طبیعی و شیوع بیماری‌های گوناگون خصوصاً در همه‌گیری بیماری کرونا، برگ‌های زرینی است از صفحات تاریخ مجاهدت و خدمات این قشر فرهیخته و خدوم جامعه اسلامی.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت اول شهریور ماه، گرامی داشت روز پزشک به این شرح است:

پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله): اَلْعِلْمُ عِلْمَانِ: عِلْمُ اَلْأَدْیَانِ، وَ عِلْمُ اَلْأَبْدَانِ. «بحارالانوار ج۳۰/۴۱۵»
یکم شهریورماه روز پزشک؛ بهانه شایسته‌ای است که تلاش‌های ارزنده پزشکان این مرز و بوم مورد توجه و تقدیر قرار گیرد. در بیانی که از حضرت امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است پزشکان حاذق و مورد اعتماد یکی از سه رکن جامعه معرفی شده‌اند: «لایَستَغْنی أهلُ کلِ بلدٍ عن ثلاثةٍ ...: فَقیهٌ عالِمٌ وَرِعٌ ، وأمیرٌ خَیّرٌ مُطاعٌ ، وطبیبٌ بَصیرٌ ثِقةٌ. [تحف العقول: ۳۲۱] مردم هیچ شهری از فقیه دانا و پرهیزگار، امیر نیکوکاری که از او اطاعت می‌شود و طبیب آگاه و مورد اعتماد بی‌نیاز نیستند».
سابقه کهن علوم پزشکی در ایران و هدایت های اسلام در زمینه سلامت جامع و ارزشهای اخلاقی و معنوی در حوزه پزشکی بسیار ریشه دار و درخشان بوده است.
بدون تردید حضور حماسی و مجاهدانه پزشکان ایران اسلامی در سال‌های پرماجرای گذشته و در برهه‌های دشواری همچون دفاع مقدس و صحنه‌های خطر مانند بلایا و حوادث طبیعی و شیوع بیماری‌های گوناگون خصوصاً در همه‌گیری بیماری کرونا، برگ‌های زرینی است از صفحات تاریخ مجاهدت و خدمات این قشر فرهیخته و خدوم جامعه اسلامی.
دانش، تعهد، اخلاص و پرکاری ویژگی های برجسته ای است که سبب شده است رهبر معظم انقلاب(دام ظله-العالی) جامعه پزشکی را «ثروت عظیمی» برای کشور قلمداد کنند.
در پایان برای شهدای عزیز جامعه پزشکی علو درجات از خداوند متعال مسألت می نماییم و امیدواریم که آحاد این قشر خدوم و تأثیرگذار در سایه ایمان و خدمت به کشور عزیزمان موفق و پیروز باشند.

مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه
۳۱ /۵/۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha