یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان اول شهریورماه روز پزشک را به پزشکان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان را در ادامه بخوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

یکم شهریور ماه سالروز بزرگداشت حکیم وارسته و فیلسوف پارسا شیخ الرئیس ابوعلی سینا«ره» از دانشمندان کم نظیر ایران اسلامی است، که در تاریخ درخشان این سرزمین کهن الگویی ممتاز است.

طبیبی نابغه، که کتب ارزشمند شفا و قانون آن عالم فرزانه در مجامع علمی معتبر جهان مورد استناد است، و به مناسبت سالروز گرامیداشت مقام شامخ این حکیم نامور، بنام روز پزشک نامگذاری شده است.

در دین مقدس اسلام دانش پزشکی جزء شریف ترین علوم بشمار آمده، و بشر از دیرباز به این حرفه بعنوان خدمتی مقدس نگریسته، و امروز جامعه پزشکی بحمدالله به سبب خدمات ارزشمند خود مورد احترام و اعتماد اقشار مختلف مردم است.

پزشکان همواره در عرصه ها و مقاطع مختلف تاریخی با ایثار و از خود گذشتگی صحنه هایی ارزشمند را در اذهان جامعه و تاریخ به ثبت رسانده اند که نمونه بارز و روشن آن در هشت سال دفاع مقدس، و نیز عرصه مبارزه با بیماری کرونا بود.

از سویی دیگر تقارن بزرگداشت روز پزشک با ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، نقطه وصل فریضه پاک طبابت با درسهای مکتب حسینی «ع» است که فداکاری رکن هر دوی آنهاست.

عزم داوطلبانه و فداکارانه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در عرصه خطیر بهداشت و درمان و سلامت، و مجاهدت شبانه روزی در نقاط کم برخوردار و تأمین سلامت اقشار ضعیف جامعه، همان عروج انسانیت و نوعدوستی است، که از اربعین سالار شهیدان سرچشمه می‌گیرد.

اینجانب ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ایثارگرانه جامعه پزشکی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع سلامت، روز پزشک را به عموم پزشکان فرهیخته و متعهد و همه تلاشگران بهداشت و درمان استان لرستان تبریک عرض می نمایم، و از خداوند متعال سلامتی و توفیق روزافزون این عزیزان را درخواست می نمایم.

«سید احمد رضا شاهرخی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha