پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حراست خراسان

حوزه/ حجت الاسلام حسنعلی قلعه به عنوان مشاور و مدیر دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در جلسه معارفه و تکریم مدیر دفتر حراست و امور صیانتی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تلاش های حجت الاسلام سید جواد هاشمی و تقدیر از زحمات قابل تحسین و قبول انجام شده در دفتر حراست و امور صیانتی این حوزه، تغییرات و جابجایی ها را در گردش کارهای مختلف و ایده ها و اندیشه های جدید، مثبت ارزیابی و منطقی توصیف کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان از مدیر جدید دفتر حراست و امور صیانتی این حوزه نیز گفت و با اشاره به تجربه های گرانسنگ وی، ابراز امیدواری کرد که تحولات ارزشمند و عمیق تری در این عرصه رخ دهد.

همچنین، حجت الاسلام سید جواد هاشمی با تأکید بر اهمیت حفظ کرامت طلاب و دقت در مسئله صیانت در حوزه علمیه، راهبری در این عرصه را در مدت مسئولیت خود، همراه با موفقیت، توصیف کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله صیانت از حوزه علمیه، فعالیت شبانه روز برای خدمت به سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دغدغه و هدف خود در این مسئولیت عنوان کرد.

حجت الاسلام حسنعلی قلعه نیز به برنامه های مدنظر خود اشاره، و صیانت از حوزویان، حفاظت از مدارس، نظارت و پیگیری، اطلاع رسانی و توجیه ها، برخورد کریمانه و قانونی و... را خاطر نشان کرد.

مسئولیت های مدیر دفتر حراست و امور صیانتی

حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در حکم انتصاب حجت الاسلام حسنعلی قلعه، آورده است: حوزه علمیه کهن خراسان با پیشینه سترگ، مهد پرورش عالمان فرهیخته و دین‌پژوهان توانمند بوده است؛ تقویت این ‏ظرفیت و بهره‌برداری از آن برای تحقق اهداف و رسالت حوزه علمیه خراسان، نیازمند برنامه‌ریزی عالمانه است. ‏

مدیر حوزه علمیه خراسان در این حکم یکساله، حجت الاسلام قلعه را به ‌عنوان «مشاور و مدیر حراست و امور صیانتی» منصوب و ابراز امیدواری کرده است که با در نظرگرفتن ضوابط و مقررات بالادستی، سیاست‌های ابلاغی شورای‌عالی، ‏دستورالعمل‌های مرکز مدیریت و بهره‌گیری از توان علمی و تجربه صاحب‌نظران، کارشناسان و نخبگان، در انجام ‏وظایف محوله، نهایت سعی و تلاش خود ‏را مبذول دارد.

حفظ و صیانت از کرامت و منزلت اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان، توجه به اقتضائات فعالیت‌های حوزویان در صیانت از صنف شریف روحانیت، تقویت ماهیت انقلابی حوزه علمیه خراسان و جلوگیری از آسیب ها و نفوذ جریان های معاند و برنامه‌ریزی برای حمایت و مصون‌سازی حضور مؤثر طلاب در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی از مأموریت هایی است که حجت الاسلام و المسلمین خیاط به مدیر جدید حراست و امور صیانتی این حوزه ابلاغ کرده است.

ارتباط سازنده با آحاد حوزویان خراسان و جلوگیری از رخدادهای منافی شئون روحانیت و نیز همکاری و تعامل با نهادهای صیانتی در حفظ و استیفای حقوق فردی و صنفی طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه از دیگر مواردی است که در زمینه وظایف حجت الاسلام قلعه ذکر شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha