دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمدرضا هاشمی - استاندار سمنان

حوزه/ استاندار سمنان گفت: تحقق شعار سال، کسب رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد، راه اندازی مجدد ۱۲۷ واحد راکد، جذب مازاد اعتبارات در حوزه سفر ریاست جمهوری به استان، اجرای بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مدیریت تنش آب در ایام تابستان، پیگیری ویژه پروژه های تامین‌ آب، کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور، از جمله دستاوردهای ارزنده کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان حجت الاسلام‌والمسلمین مطیعی ، به مناسبت هفته دولت، به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان، اظهار داشت: همه‌ ما سرباز رهبری و ولایت هستیم و در راستای سیاست های دولت مردمی و جهادی سیزدهم ، گام برمیداریم.

استاندار سمنان تصریح کرد: با حمایت ها و پشتیبانی های فکری و معنوی نماینده ولی فقیه در استان، در حوزه وحدت، جهاد تبیین، عمرانی و اقتصادی و سایر موارد دستاوردهای ارزنده ای به دست آمد.

وی با بیان اینکه امروز بر حسب وظیفه و در راستای تجدید بیعت با رهبری و ولایت ، خدمت نماینده معزز ولی فقیه در استان رسیدیم، افزود: ما مکلف هستیم در مسیر وحدت و انسجام در استان حرکت کنیم و به خدمتگزاری به مردم مشغول باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال، کسب رشد اقتصادی مثبت، کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۶ درصد، راه اندازی مجدد ۱۲۷ واحد راکد، جذب مازاد اعتبارات در حوزه سفر ریاست جمهوری به استان، اجرای بالغ بر ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مدیریت تنش آب در ایام تابستان، پیگیری ویژه پروژه های تامین‌ آب، کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات ازدواج در کشور، از جمله دستاوردهای ارزنده کسب شده توسط دولت سیزدهم در استان سمنان است.

هم نان و هم مرغ سمنان ارزانترین در سطح کشور است

محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲ هزار تعهد شغل داشتیم که بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد شد و برای سال جاری نیز اقدامات در حال انجام است.

وی افزود: ایجاد دانشگاه های علمی کاربردی در داخل واحد های صنعتی از جمله اقدامات برای بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی بود.

اهم اقدامات دولت سیزدهم در استان سمنان تشریح شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: مجوز ۱۶۰ شرکت در حوزه دانش بنیان صادر شده که در حال حاضر فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم نان و هم مرغ سمنان ارزانترین در سطح کشور است، تصریح کرد: بالاترین خرید دام سبک کشور متعلق به استان سمنان است.

وی گفت: نرخ تورم‌ ماهانه و نقطه به نقطه در استان از میانگین کشوری پایین تر است.

استان سمنان در حوزه امنیت دارای امنیت پایدار است

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای تأکید استاندار بر استفاده از مردم و حلقه های میانی، مشارکت گروه های مردمی در سایه برنامه های هفته دولت دیده شده است.

وی افزود: در حوزه امنیت، استان سمنان دارای امنیت پایدار است، در جرائم و وقایع امنیتی مهم شاخص های ما کاهشی است.

اهم اقدامات دولت سیزدهم در استان سمنان تشریح شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در حوزه فضای کارگری نیز با مسئله ای در سطح استان مواجه نیستیم و در حوزه دانشجویی نیز رتبه دوم کشور را توانستیم کسب کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث جمعیت نیز خوشبختانه شاخص های جمعیتی ۴ ماهه اول در سطح استان امیدوار کننده است، گفت: ۲۰۰ نفر از متقاضیان دارای ۳ فرزند و بیشتر واجد شرایط دریافت زمین نهضت ملی مسکن، تاکنون زمین خود را دریافت کرده اند.

۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت سمنان

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، نیز در این جلسه اظهار داشت: در هفته دولت سال جاری بالغ بر ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی در سطح استان داریم.

وی افزود: بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان متعلق به پروژه های افتتاحی عمرانی و اقتصادی است که عمده آن پروژه های عمرانی است.

اهم اقدامات دولت سیزدهم در استان سمنان تشریح شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: نگاه دولت سیزدهم به استان سمنان در حوزه اعتبارات عمرانی بسیار مطلوب بوده است.

وی افزود: با پیگیری های استاندار و تلاش های صورت گرفته یک ریال اعتبارات استان برگشت نخورده است.

حمیدی گفت: توجه به پروژه های نیمه تمام و مشکلات استان رویکرد ما در بحث تکمیل پروژه های عمرانی بوده است و در سال ۱۴۰۱ بحث اعتبارات ارزش افزوده دهیاری ها بیش از ۴ برابر افزایش یافته است و به لحاظ اعتبار هزینه کرد پروژه های هفته دولت در سامانه من تاک استان سمنان رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha