سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه تفسیر و علوم قرآنی مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمة الزهرا (س) اصفهان، صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان: «نقش دعا بر مثبت اندیشی با تأکید بر صحیفه سجادیه»، با راهنمایی روح الله موسوی زاده و داوری حسین دیبا دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، راضیه عبداللهی طلبه تفسیر و علوم قرآنی مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمة الزهرا(س) اصفهان، صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان: «نقش دعا بر مثبت اندیشی با تأکید بر صحیفه سجادیه»، با راهنمایی روح الله موسوی زاده و داوری حسین دیبا دفاع کرد.

وی در دفاع از پایان نامه خود اظهار داشت: یکی از اساس‌ترین نیازهای بشر، داشتن آرامش خاطر و زندگی فارغ از منفی‌بافی‌ها و سوءظن‌ها و توأم با حُسن‌ظن و رضایتمندی و امیدواری به زندگی در رویارویی با دیگران و حوادث زندگی است.

طلبه مؤسسه آموزش عالی حوزوی فاطمة الزهرا (س) اصفهان، افزود: آموزه‌های دینی، از جمله عواملِ نگرانی‌ها و تشویش خاطرها و منفی بافی‌ها را عدم توجه به جایگاه خویش در عالم هستی و سوءظن به خالق هستی و بنده‌های او می‌داند، لذا به داشتن اندیشه‌مثبت و حسن‌ظن با تقویت روحیه‌ دعا و نیایشگری با خداوند متعال تأکید کرده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: دعا و نیاش باخدا، یکی از حقایق بسیار پرمعنا و سازنده جنبه‌های مثبت انسانی و اساسی‌ترین عوامل رشد و تعالی انسان است، در دعا و نیایش، روح انسان با تقرب به خداوند به درگاه الهی، موقعیت اصلی خویش و سرمایه‌های گرانبهای خود را درک می‌کند و این‌گونه، او از اسارت در چنگ ناامیدی و منفی بافی‌ها و سوءظن‌ها رهایی می‌یابد و با رضایتمندی و تقویت حسن‌ظن و افکار مثبت و صحیح و جدید می‌تواند سرنوشت و نتایج زندگی و ناآرامی و ناراحتی و توقف را به آرامش و نشاط و پیشرفت تغییر دهد.

عبداللهی بیان کرد: با الگوگرفتن از نیایش‌های حضرت سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، در ابعاد و زوایای گوناگون جلوه‌ها و نشانه‌های سلامت و کیفیت زندگی با طراوت توأم با افکار مثبت را از لابه‌لای سخنان گرانبهای ایشان در نیایش‌ها و سخنان در می‌یابیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha