دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ب

حوزه / همزمان با سراسر کشور باشکوه ترین مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از امامزاده سلیمان نوش آباد تا امامزاده حسن(ع) فیض آباد به مسافت 10کیلومتر با پذیرایی بیش از 30 موکب از عزاداران حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان امروز همزمان با سراسر کشور باشکوه ترین مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی حرم تا حرم درآران و بیدگل از امامزاده سلیمان نوش آباد تا امامزاده حسن(ع) فیض آباد به مسافت 10کیلومتر با پذیرایی بیش از 30 موکب از عزاداران حسینی برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در حاشیه این مراسم ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت : امروز سالروز ورود کاروان اسرا به کربلای معلا می باشد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهرستانهای آران و بیدگل و کاشان در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی حرم تا حرم امامزاده سلیمان نوش آباد تا امامزاده حسن(ع) فیض آباد اشاره کرد.

وی به پذیرایی خودجوش مردم از زائران جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بیش از 30 موکب با صبحانه، شربت، آب هندوانه و نوشیدنی ها از زائرین پذیرایی کردند و در پایان پس از اجرای تعزیه و اقامه نماز ظهر و عصر یکی از سخنرانان مذهبی به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل اظهار کرد: علاوه بر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در نوش آباد عزاداران حسینی در ۱۱ نقطه شهری و روستایی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: امسال برای نخستین بار پیاده‌ روی‌ نونهالان‌ و نوجوانان‌ اربعینی همراه با خانواده ها عصر اربعین از ساعت ۱۶ با تجمع کودکان از میدان‌ امام‌ حسن‌ مجتبی(ع) تا حرم‌ مطهر حضرت‌محمد هلال بن علی(ع) پیش بینی شده است.

حجت الاسلام مجیدی تبار به اجرای مراسم سنتی عزاداری و تعزیه دستگاه جابر با قدمت بیش از نیم قرن اشاره کرد و گفت: این مراسم صبح اربعین سید و سالار شهیدان با تعزیه مجلس شهادت حضرت عباس(ع) در تکیه مرحوم سید علی ساجدین در میدان نماز برگزار شد و عصر اربعین با راه اندازی کاروان و اجرای نمادین زیارتی جابربن عبدالله انصاری در آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) با سینه زنی عزاداران و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت علیهم السلام به پایان خواهد رسید.

وی افزود: تجمع هیئات مذهبی شهر ابوزیدآباد در امامزاده عبدالله(ع) و تجمع عزاداران سفید شهر در قالب راهپیمایی بزرگ خانوادگی عاشقان اربعین، عصر روز اربعین از بی بی سکینه خاتون به سمت امامزاده ابراهیم(ع) سفیدشهر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: پیاده روی دیگری از جاده ابوزیدآباد (روبروی سیلوی گندم) به سمت حسینیه محبان الائمه(ع) مرکز هیئت مبارکه حسینی گلشن آباد آران و بیدگل برگزار شد.

وی اعلام کرد: راهپیمایی جاماندگان اربعین در روستای حسین آباد بخش کویرات آران و بیدگل از گلزار شهدای گمنام روستای حسین آباد تا حرم شهدای گمنام روستای قاسم آباد و راهپیمایی روستای محمدآباد مرکزی از گلزار شهدای محمدآباد مرکزی به طرف امامزاده اسحاق و اسماعیل(ع) این روستا نیز برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha