دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با هشدار نسبت به تبعیت نوجوانان و جوانان از فرهنگ غلط غرب گفت: در این عرصه آموزش و پرورش و نقش معلم مهم است؛ غرب سرمایه گذاری عجیبی بر روی نسل نوجوان و دانش آموزان ایران زمین کرده است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار جمعی از مدیران مدارس شاهد اصفهان در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: براساس روایات، کمترین اجر برای کسی که در راه اباعبدالله الحسین(ع) گامی برمی دارد، گناهان قبل و بعد آن فرد آمرزیده می شود.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان ادامه داد: در روایات آمده است «دنیا تجارت خانه مومن است» و تنها در این دنیا ممکن است کسی رضایت خداوند را کسب کند و سود آن بهشت ابدی باشد. براین اساس در دنیا فرصت های نصیب انسان می شود که می تواند سعادت ابدی را تضمین کند، معلم بودن و تلاش در نظام تعلیم و تربیت از این جمله فرصت های بی بدیل است، در این میان مدیران مدارس رسالت خطیرتری دارند که نباید نسبت به آن غفلت ورزید.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مدیریت مدارس شاهد، وظیفه ای سنگین تر است، چرا که خانواده شاهد دِین بر گردن همه آحاد جامعه دارند، خاطرنشان کرد: رفتار معلم، نوع گفتار و موضع او اثری فوق العاده در دانش آموزان دارد.

وی یادآور شد: یک معلم خوب می تواند شخصیتی چون امام راحل را برای دنیا تربیت کند؛ امام راحل همیشه از مرحوم شاه آبادی (استاد امام) با الفاظی چون «روحی لک الفدا» یاد می‌کرد، بنابراین نقش معلم در هویت بخشی و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، براین اساس سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با هشدار نسبت به تبعیت نوجوانان و جوانان از فرهنگ غلط غرب گفت: در این عرصه آموزش و پرورش و نقش معلم مهم است؛ غرب سرمایه گذاری عجیبی بر روی نسل نوجوان و دانش آموزان ایران زمین کرده است .

در ابتدای این دیدار، محمدرضا ابراهیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به بیان گزارش اقدامات، سیاست ها و فعالیت ها پرداخت و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار معلم رسمی در ۵۷۰۰ مدرسه در سطح استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت ۷۶ مدرسه شاهد در سطح استان اصفهان، افزود: هدف اولیه تشکیل مدارس شاهد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اهل بیت(ع) است، براین اساس جشنواره ای با نام «پرواز تا بی نهایت» در سطح کشور و به میزبانی اصفهان برگزار شد.

غرب سرمایه گذاری عجیبی بر روی نسل نوجوان و دانش آموزان ایران کرده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha