شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه احیای امر اهل بیت(ع) در گفتمان امامت و امت خلاصه می شود، گفت: دشمنی نظام سلطه با ایران به خاطر حقوق بشر و دموکراسی دروغی بزرگ است بلکه آنها به خاطر احیای گفتمان امامت و امت با جمهوری اسلامی مخالفت می کنند ولی اراده خدای متعال به این تعلق گرفته که این گفتمان با امام حسین علیه السلام و زیارت ایشان به مردم عالم معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت یکی از مهمترین آموزه های دینی ما را احیاء امر اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: در روایات توصیه شده که همه شیعیان باید همه تلاش خود را به هر نحوی که می توانند انجام دهند تا امر اهل بیت(ع) را احیاء کنند.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند من مجالسی که در آن امر ما اهل بیت احیا شود را دوست دارم، افزود: امام رضا علیه السلام فرمودند خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند و در روایت دیگری فرمودند کسی که درمجلسی بنشیند که امر ما در آن احیا می شود روزی که قلب ها می میرد قلب او نمی میرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی گفت: اهل بیت(ع) فرمودند که یکی از نشانه های شیعیان ما این است که به دیدار هم می روند و در این مجالس امر ما را احیا می کنند.

وی ادامه داد: مراد از احیاء امر اهل بیت این است که شیعیان باید تمام تلاش و مجاهدت همه جانبه خود را برای سه چیز بگذارند، که اول تبیین امر اهل بیت، دوم زمینه سازی برای پذیرش امر اهل بیت و سوم زمینه سازی برای تحقق امر اهل بیت است.

استاد حوزه علمیه بیشترین تلاش ائمه معصومین(ع) را در راستای معرفی و تبیین امر اهل بیت(ع) دانست و گفت: تبیین و پذیرش و تحقق امر اهل بیت فقط وظیفه ائمه و علما نیست بلکه هر شیعه به اندازه توانش باید تلاش کند ولو به شرکت کردن در یک مجلس، نصب یک پرچم و پوشیدن یک لباس در عزا و شادی اهل بیت(ع) باشد.

وی افزود: از مجموعه روایات معصومین(ع) استفاده می شود که مراد اصلی از امر اهل بیت(ع) یک گفتمان و طرح و برنامه راهبردی است که اهل بیت از جانب خدا برای حکومت بر مردم، مدیریت عالم و هدایت و تربیت انسان ها آورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی امر اهل بیت(ع) را خلاصه در دو کلمه امامت و امت دانست و ابراز کرد: امامت به تنهایی کافی نیست بلکه باید امت هم در کنار امام باشد؛ امامت را پیامبر(ص) معرفی کرد ولی این کافی نیست زیرا امام به امتی نیاز دارد که همدل، یکسو و یکپارچه در خدمت امام باشند و با جان و دل امام خود را نصرت کنند.

وی تصریح کرد: از روزی این که پیامبر(ص) این گفتمان را مطرح کردند دشمنان خدا و بشریت شروع به ستیز با آن کردند و بزرگترین جنایتی که بنی امیه انجام دادند تغییر، تحریف و تخریب این گفتمان بود و اولین کاری که کردند این بود که امامت که منصبی نورانی و آسمانی بود را در حد یک ریاست و سلطنت دنیایی تنزل دادند.

استاد حوزه علمیه گفت: بنی امیه امت واحده ای که پیامبر(ص) درست کردند را دچار تشتت و تفرق کردند تا جایی که پس از چند سال ۷۲ فرقه شدند و در ادامه دست به دست هم دادند تا با امر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مبارزه کنند.

وی با تأکید بر اینکه این گفتمان را پیامبر(ص) فقط برای آن روز نیاوردند، گفت: این گفتمان نوترین و تازه ترین گفتمان در این عالم است و اگر دشمنان خدا، قرآن، پیامبر و ائمه امروز با نظام اسلامی، رهبر و امت خدا جوی ایران به این اندازه دشمنی می کنند و ۴۰ سال است که ما را رها نمی کنند به خاطر این است که پرچمی به نام گفتمان امامت و امت در این کشور بلند شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی مخالفت نظام سلطه و در رأس آن آمریکا و اسرائیل با ایران به خاطر حقوق بشر و دموکراسی را دروغ دانست و خاطرنشان کرد: دشمنی آنها به خاطر گفتمان امامت و ولایت است که در ایران احیا شده و در سند استراتژی ملی آمریکا که اخیرا منتشر کرده اند گفته اند که آمریکا رو به افول است و با سه چالش روبرو است؛ اولین چالش چین است که اقتصاد ما را تهدید می کند، دومی روسیه است که امنیت ما را تهدید می کند و سومی هم ایران است که مدل جدیدی از حکومت و مدیریت مطرح کرده که برای مردم جذاب است و اگر این را نابود نکنیم به زودی در همه عالم منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید ساده به مجالس اهل بیت(ع) و مراسم اربعین حسینی نگاه کرد، افزود: امروز اراده و مشیت خدای متعال بر این تعلق گرفته که گفتمان امامت و امت با امام حسین علیه السلام و زیارت ایشان در عالم به پیش برود و می بینیم که از ۱۲۰ کشور در مراسم اربعین حسینی شرکت می کنند و این گفتمان به عالم معرفی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha