شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
وزیر کشور در دیدار آیت الله علم الهدی

حوزه/ وحیدی گفت: تدبیر ما این است که هر استانی که زائر به مشهد اعزام می‌کند، خودش متولی بازگرداندن زائرش باشد. این موضوع می‌تواند چالش‌های موجود در عرصه حمل‌ونقل را ساماندهی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، احمد وحیدی، وزیر کشور، در دیدار با آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ضمن ارائه گزارشی از تصمیمات در حال اجرا در پیک زیارتی دهه آخر صفر گفت: مشهدالرضا(ع) در پیک‌های زیارتی شرایط خاص و ویژه‌ای را تجربه می‌کند زیرا کمتر در کشور پیش می‌آید که این حجم از جمعیت در یک بازه زمانی کوتاه در یک نقطه محدود متمرکز شوند. وقتی چنین شرایطی پیش می‌آید، حتی عادی‌ترین مسائل هم می‌تواند به بحران تبدیل شود. در یک نمونه بحث سرویس‌های بهداشتی که ممکن است از نظر بسیاری از مردم موضوع چندان مهمی به نظر نیاید اما وقتی پای ۸ میلیون نفر زائر در میان باشد، کار به جایی می‌رسد که ما امسال ناچار شدیم به‌موازات سرویس‌های بهداشتی موقت، سرویس‌های بهداشتی هتل‌ها، مدارس و ادارات را هم در بافت پیرامونی حرم مطهر به کاربری عام برسانیم.

وی ابراز کرد: تدبیر ما این است که هر استانی که زائر به مشهد اعزام می‌کند، خودش متولی بازگرداندن زائرش باشد. این موضوع می‌تواند چالش‌های موجود در عرصه حمل‌ونقل را ساماندهی کند. در سایر حوزه‌ها هم اقدامات خوبی انجام شده و به‌طور مثال، شهرداری مشهد پای‌کار آمده تا در گره‌گشایی از معضل تأمین اقلام اساسی نقش‌آفرینی کند؛ تا جایی که مبنای عملکرد ما اجرای طرح دائمی تخفیف از ۱۵ تا ۳۰ درصد است و حتی شش قلم کالای اساسی هم که همیشه بدون تخفیف ارائه می‌شود، در غرفه‌های شهرداری با ۸ درصد تخفیف ارائه خواهند شد.

وحیدی تصریح کرد: علاوه بر این، آقای فرماندار با ۷۰۰ فروشگاه توافق کرده که اقلام مقررشده را با تخفیف ارائه کنند اما در عوض، مختصات آن‌ها در نرم‌افزار نشان درج می‌شود تا با استقبال و خرید زائران، مسئله تخفیف با سود حاصل از فروش بیشتر جبران شود. در موضوع حمل‌ونقل عمده هم طرح قطار سریع‌السیر مطرح بود که بعدتر با طرح قطار برقی جایگزین شد تا هم در مصرف انرژی به نفع باشد و هم موضوع سرعت را برآورده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha