دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد آقامیری استاندار قم

حوزه/ استاندار قم با بیان اینکه مهمترین نقش یک مادر و همسر تعلیم و تربیت فرزندان است، گفت: تفکر اسلامی، فعالیت خانه‌داری، کار و تلاش بانوان را یک نوع ایثار و فداکاری از سوی آن بانو برای خانواده می‌داند. این ایثار و تلاش حاصل علاقه به خانواده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سید محمد آقامیری استاندار قم صبح امروز در سومین رویداد ملی اقتصادی هجرت (خانه سلیمانی) که به میزبانی دانشگاه قم برگزار شد، ضمن تقدیر از برپایی چنین رویدادهایی که با محوریت ارج نهادن به خانواده و بانوان این سرزمین است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم یک جامعه پویا داشته باشیم، نیازمند زنان و مادرانی هستیم که علی رغم پویایی بتوانند در تمامی ابعاد بویژه در تعلیم و تربیت مورد تاکید رهبر انقلاب تلاش کنند.

وی ضمن ارائه توصیفی از نقش زنان و مادران در تحقق اقتصاد اسلامی، خاطرنشان کرد: هیچ مکتبی در علم اقتصاد به شکوفایی اقتصاد اسلامی نیست زیرا تمامی جزئیات زندگی به همراه اختیارات در آن دیده شده است.

استاندار قم بیان داشت:در نگاه غربی چیزی به نام تعلیم و تربیت وجود ندارد لذا ثمره چنین نگاهی موجب افزایش هزینه‌های اجتماعی می‌شود.

آقامیری افزود: در مقابل نگاه غربی، نگاه اسلامی وجود دارد که ثمره آن موجب دستاوردهای اجتماعی خواهد شد. برای یک خانواده اسلامی دین اسلام قدم به قدم برنامه و اختیارات دارد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه نتیجه حرکت در مسیر اسلام فرزندان صالح و ارزشمند است، تصریح کرد: ما حصل چنین تفکری فرزندان شیفته و عاشق پدر و مادر و شهدایی همچون شهید سلیمانی می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین نقش یک مادر و همسر تعلیم و تربیت فرزندان است، گفت: تفکر اسلامی فعالیت خانه‌داری، کار و تلاش بانوان را یک نوع ایثار و فداکاری از سوی آن بانو برای خانواده می‌داند. این ایثار و تلاش حاصل علاقه به خانواده است و وظیفه‌ای برای بانوان نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha