یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: آیه نفْر ترغیبی از ناحیه خداوند است و بر لزوم تعلیم و تعلم دلالت می کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، روز دوشنبه ۲۷ شهریور افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با حضور آیت الله درّی نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام والمسلمین گودرزی مدیر حوزه خواهران استان در سالن شهید قاسم سلیمانی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام گودرزی در جمع طلاب جدید الورود با اشاره به آیه ۲۲سوره توبه بیان کرد: اکثر طلاب با این آیه آشنا هستند و یک ترغیبی از ناحیه خداوند می باشد.

وی ادامه داد: در ظاهر این آیه شریفه مربوط به جنگ تبوک است، اما خداوند در این آیه به درک عمیق مباحث اعتقادی و علمی نیز تاکید می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: جهاد یک امر مهم و واجب است اما تشویق به کسب علم نیز نشان دهنده اهمیت فراگیری علم می باشد.

حجت الاسلام گودرزی خاطرنشان کرد: حتما باید عده ای از مردم به سراغ علم و مراکز علمی بروند و این خلاء اعتقادی و علمی را پر کنند که این امر خواست خداوند متعال می باشد و برای قوام دین ضروری است.

وی ادامه داد: فهم عمیق فقط مربوط به فقه و احکام نیست بلکه شامل تمامی مسائلی است که مربوط به حوزه دین می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha