یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حرم مطهر امام رضا(ع)

حوزه/ طی روزهای پایانی ماه صفر، حدود شش میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی ثبت شد و خادمان و خادمیاران رضوی تمام تلاش خود را برای میزبانی شایسته از زائران به کار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در روزهای پایانی ماه صفر حرم مطهر رضوی میزبان میلیون‌ها زائر بود و طبق آمار ارائه شده، در این ایام شش میلیون تشرف به ثبت رسید. در همین راستا با هدف ارائه خدمت شایسته به زائران، ۴۵ هزار نفر از خادمان و خادمیاران در شیفت‌های خدمتی مختلف فعال بودند تا میزبانی شایسته‌ای از زائران امام هشتم(ع) انجام شود.

اسکان ۱۸۰ هزار زائر در حرم مطهر رضوی

طی این مدت علاوه بر خدمات ارائه شده در سطح شهر، حداکثر ظرفیت ممکن برای استراحت شبانه زائران در حرم مطهر نیز به کار گرفته شد و تعداد قابل توجهی از زوار علی بن موسی‌الرضا(ع) در این آستان، اسکان داده شدند.

در این راستا با توجه به حجم بالای تشرف زوار از نقاط مختلف کشور و تمایل آنها به حضور تمام وقت در حریم حرم، علاوه بر پارکینگ‌های مفروش شده زیرگذر، رواق‌های زیرسطحی حرم مطهر نیز برای اسکان این زائران اختصاص یافت.

طبق آمار اعلامی، در این مدت ۱۸۰ هزار زائر در رواق‌های زیرسطحی و پارکینگ‌های تجهیز شده اسکان داده شدند.

طبخ و توزیع ۴ میلیون غذای متبرک

مهمانسرای حضرت و موکب‌های حریم حرم نیز طی روزهای آخر ماه صفر یکی از پرحجم‌ترین زمان‌های خدمت‌رسانی خود را داشته است. در این بازه زمانی ۴ میلیون غذای متبرک در مهمانسرای حضرت و مواکب حریم حرم طبخ و توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha