چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری و آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ موسسه آموزش عالی امام صادق(ع) (مرکز تخصصی علم کلام)

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه هجوم شبهات هم به اصل مذهب و هم به ولایت و تشیع بسیار زیاد شده است گفت: کسانی که فارغ‌التحصیل موسسه امام صادق(ع) می‌شوند علاوه بر مدافع بودن باید مهاجم نیز باشند چراکه در مقابل هجوم شبهات تنها دفاع کافی نیست بلکه باید مهاجم نیز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سبحانی عصر امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی  جدید موسسه آموزش عالی امام صادق (ع) با بیان اینکه انسان موضوعی است که حکما و علمای اخلاق درباره آن بحث می‌کنند، گفتند: حکما می‌گویند که انسان حیوانی ناطق است البته ناطق به معنای تفکر و این تعریف از نظر آنان کامل است چراکه واقعیت انسان از نظر آنها تفکر است.

ایشان با بیان اینکه علمای اخلاق می‌گویند که انسان دارای دو جنبه است؛ جنبه‌های تفکر و غرایز، افزودند: قرآن و کلام اهل‌بیت(ع) می‌گویند که هر دو تعریف ناقص است چراکه انسان علاوه بر غرایز و تفکر گرایش‌های عالی دیگری نیز دارد که مهم‌ترین آنها گرایش به خدا و معنویت دارد.

معظم له بیان کردند: سؤالی که مطرح می‌شود این است که موسسه امام صادق(ع) از روزی که تأسیس شد کدام یک از بخش‌ها را بر عهده گرفته است؛ در حقیقت موسسه هم تفکر، هم اخلاق و هم گرایش به معنویت و اخلاق را تقویت می‌کند.

این مرجع تقلید بیان کردند: سی سال از عمر موسسه می‌گذرد و کوشش شده است کسانی که در این موسسه مشغول به تحصیل هستند در هر سه مرحله در حد بالایی قرار بگیرند و دیگران را نیز تربیت کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه هجوم شبهات هم به اصل مذهب و هم به ولایت و تشیع بسیار زیاد شده است گفتند: کسانی که فارغ‌التحصیل موسسه امام صادق(ع) می‌شوند علاوه بر مدافع بودن باید مهاجم نیز باشند چراکه در مقابل هجوم شبهات تنها دفاع کافی نیست بلکه باید مهاجم نیز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha