شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلال زاده

حوزه/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: همان گونه که خود فلسطینی ها اعلام کردند باید به ریشه های عملیات طوفان الاقصی بپردازیم و رسانه های غربی فقط به پله دوم که ورود فلسطینی ها به سرزمین های اشغالی است می پردازند و ملت فلسطین سالهاست زیر ظلم ها، تحریم ها، کشت و کشتارهای کودکان و زنان توسط رژیم صهیونیستی قرار دارد و این مسائل موجب شد که جبهه مقاومت بخواهد امور را به دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحید جلال زاده شامگاه یکشنبه در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به دیپلماسی پارلمانی در مسئله فلسطین، اظهار داشت: موفقیت شگفت انگیز و تاریخی مردم فلسطین مسیر تاریخ و تحولات منطقه را عوض کردند و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ رژیم صهیونیستی دیگر به تاریخ قبل از ۱۵ مهر برنخواهد گشت. و امروز معادله فلسطین را ملت این کشور رقم خواهند زد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از همان دقائق اولیه طوفان الاقصی جلسات خود را شروع کرد و هر روز در مجلس جلسه ای با نمایندگان حماس، جهاد اسلامی، حزب الله و جبهه مقاومت و مسئولین ذی ربط برگزار می کنیم و در جریان امر قرار می گیریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در تحلیل مسائل روی داده در فلسطین گفت: همان گونه که خود فلسطینی ها اعلام کردند باید به ریشه های عملیات طوفان الاقصی بپردازیم و رسانه های غربی فقط به پله دوم که ورود فلسطینی ها به سرزمین های اشغالی است می پردازند و ملت فلسطین سالهاست زیر ظلم ها، تحریم ها، کشت و کشتارهای کودکان و زنان توسط رژیم صهیونیستی قرار دارد و این مسائل موجب شد که ملت فلسطین و جبهه مقاومت در این کشور بخواهند امور را به دست بگیرند.

رژیم صهیونیستی انتقام نظامیان کشته شده اش را از کودکان و زنان فلسطینی می گیرد

وی ادامه داد: تعداد کشته های رژیم صهیونیستی چندین برابر جنگ های قبلی است و جریان مقاومت این تعداد افراد نظامی را در ورودش به شهرک های غصب شده روی دست رژیم صهیونیستی گذاشته است، در حالی که رژیم صهیونیستی زنان و کودکان را با بمب ها به خاک و خون می کشد و اگر ملت فلسطین چنین امکاناتی داشتند قطعا تعداد کشته شده های رژیم صهیونیستی چندین برابر می شد.

جلال زاده تصریح کرد: شوکّی که به رژیم صهیونیستی در مسئله اخیر وارد شد، موجب شد آمریکا هم اعتماد خود را نسبت به این رژیم از دست بدهد و مسئله عادی سازی ها هم به فراموشی سپرده شد و برای دیدن نتایج این اقدام حماس، باید زمان بگذرد و لابه لای این مسائل مشخص و معین شود.

وی عنوان داشت: رئیس مجلس کشور در روزهای گذشته با برخی روسای مجالس اسلامی دیدار داشت و فردا وبیناری با حضور روسا و معاونین مجالس اسلامی برگزار می شود و بنده هم با تعدادی از همتایان خودم در کشورهای اسلامی و اروپایی تماس گرفتم و زوایا را بیان کردم و احتمالا روزهای آتی ایران میزبان سفرای کشورهای اسلامی خواهد بود و همه این اقدام ها برای برقراری ارتباط با حامیان جبهه مقاومت و دوستان مقاومت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وزرات خارجه از همان ساعات اولیه طوفان الاقصی تماس هایی که با وزرات خانه های کشورهای همسایه و دیگر کشورها داشت و به کشورهای لبنان، سوریه، عراق، قطر نیز مسافرت کرد و رئیس جمهور نیز با مسئولین منطقه تماس گرفتند و روزهای آتی سازمان همکاری اسلامی در جده تشکیل جلسه خواهد داد و وزیر خارجه کشورمان در ان شرکت خواهد کرد و امیدواریم موضع گیری کشورهای اسلامی، عالمانه و به نفع جبهه مقاومت باشد.

در مسئله فلسطین سازمان های بین المللی و حقوق بشری رفتار دوگانه دارند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی کمیته حقوق بشر را فعال کرده و از این طریق به کشورهای مختلف جهان، سازمان های بین المللی و حقوق بشری پیام ارسال کرده تا اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و ما البته امیدی به این کشورها و سازمان ها نداریم چرا که همیشه آن ها موضع دوگانه و جانبه دارانه گرفتند و امروز هم برخی ها کشته شده های رژیم صهیونیستی را به دست می گیرند و چشمشان را به روی شهدای کودک و زن فلسطینی می بندند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و آمریکا و آفریقا مردم آگاه به خیابان آمدند و در برابر موضع گیری مسئولین و دولتمردان خود ایستادگی کردند و این نشان می دهد صدای مظلومیت مردم فلسطین به دنیا رسیده است.

جلال زاده با اشاره به مسئله عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و نقش دولت و مجلس در فعال کردن کشورها و روشنگری برای مقابله با این امر گفت: یکی از راهبردهایی که جمهوری اسلامی دنبال می کرد، استفاده از ظرفیت قرابت این کشورها در مصالح کشورهای اسلامی بود و در این مسئله نیز موفق شد که نمونه آن حضور بشار اسد در نشست سالانه سران کشورهای عربی در جده بود و ما بازتاب آن را از کشورهای اسلامی دریافت کردیم و در اثر این روابط حسنه بود که ما در نشست کشورهای اسلامی حضور یافتیم و سفارت و روابط متقابل با عربستان برقرار کردیم.

ارتباط حسنه با کشورهای منطقه راهبرد جمهوری اسلامی ایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی کشورهایی مثل امارات طی دو سال اخیر روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و نیروهای این رژیم جعلی در برخی از این کشورها حضور دارند و البته نظر دادن در مورد عادی سازی سخت است اما به نظر می رسد پیگیری این عادی سازی را به این زودیها باید به فراموشی سپرد اما راهبرد جمهوری اسلامی این است که با دولت های کشورها ارتباط برقرار کند تا بتواند تاثیرات لازم را در جهت منافع اسلامی اعمال کند.

وی عنوان داشت: دولت سیزدهم زمانی دولت را به دست گرفت که روابط ما با بسیاری از کشورهای اسلامی نامتوازن بود و در روزهای نخست خود سیاست برقراری روابط حسنه با کشورهای همسایه را به مجلس اعلام کرد و ما هم از این مواضع حمایت کردیم و تاکنون نیز این حمایت ها ادامه دارد و ۹۰ درصد سفرهای رئیس جمهور نیز به کشورهای همسایه و اسلامی بود.

دلدادگان غرب در داخل کشور تلاش می کنند روابط حسنه دولت با کشورهای منطقه و اسلامی را ناچیز جلوه دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس تصریح کرد: متاسفانه عده ای در داخل که دل در گروه غرب دارند همیشه سعی می کنند روابط ایران با کشورهای اسلامی و همسایه و غیر غربی را تقلیل دهند و من در سفر به سازمان ملل متوجه اهمیت حضور ایران در بریکس، شانگهای و ... شدم که غربی ها از حضور ایران با وجود تمام تحریم ها و فشار غرب متعجب شده بودند.

جلال زاده افزود: ایران زمانی ارتباط حسنه با کشورها را ایجاد کرد که برجامی در کار نبود و لذا مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت حضور ایران را در کشورهای منطقه و اجلاس ها و ... تصویب و مواضع دولت در این رابطه را تقویت کرد.

تقویت جبهه مقاومت یکی از استوانه های نظم نوین جهانی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با دانشجویان فرمودند؛ ما شاهد یک نظم نوین جهانی هستیم و یکی از استوانه های این نظم تقویت جبهه مقاومت است و سال هاست ابتکار عمل را در نظم هندسه نظم نوین جهانی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی توانسته اند به دست بگیرند و حتما بعد از طوفان الاقصی، اتفاقات جدیدی خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: در خصوص آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران، عده ای سوء تبلیغ کردند و برخی ها خیال می کردند آمریکا پول خودش را داده، در حالی که پول های بلوکه شده ایران بود و اقدام دولت در تهدید کره جنوبی برای آزاد سازی پول های بلوکه کشور یک راهبرد درست بود و عده ای نیز در این اتفاقات فلسطین شایعه کردند که آمریکا بازهم پول ها را در قطر بلوکه کرده که هم از سوی ایران، هم قطر و هم دولت آمریکا این شایعه رد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسئله جنگ روانی و روایت ها گفت: دیداری که با برخی کشورها داشتیم متوجه این مسئله شدیم که آن ها حقیقت را می دانند اما از مقام زورگویی وارد می شوند و می خواهند حرف خود را برکرسی بنشانند و این اوج استکباری آن ها را می رساند و لذا هر کجا ایران از موضع قدرت وارد شده نتیجه گرفته است..

وی تصریح کرد: امروز برخی سیاستمداران غربی و حتی برخی نخبگانشان روایت رسانه های غربی را باور می کنند و غربی ها از این که مسئولین ایرانی با جریان های مردمی کشورها ارتباط برقرار کنند عصبانی می شوند و برخی جریان های مردم نهاد آلمان علیه دولت این کشور شکایت کردند که چرا این کشور در جنگ ایران و عراق به عراق بمب شیمیایی داده است.

لزوم ایجاد رسانه های جهانی در ایران

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به چگونگی تقویت رسانه های داخلی برای بیان روایت درست، عنوان داشت: رهبر انقلاب اسلامی تأکید دارند، باید به سمت رسانه جهانی قدم برداریم و در جنگ روایت ها و قدرت رسانه می تواند از یک شکست خورده پیروز و از یک پیروز شکست خورده بسازد و ما از این مسئله لطمه خوردیم و لذا هر چقدر ما رسانه های خودمان در راس آن رسانه ملی را تقویت کنیم نتیجه می گیریم.

برای بیان روایت درست باید از رسانه ها حمایت شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در تصویب پول به رسانه های خودمان کوتاهی ها صورت می گیرد و در بحران ها همه از رسانه مطالبه می کنند و در برنامه هفتم تبصره ها و بند های قوی تدارک دیده شده است و باید دولت نیز در بودجه های سالانه، بودجه قوی برای حمایت از رسانه ها تدارک ببیند و امروز برخی دولت هایی که ادعای آزادی بیان دارند جلوی فعالیت رسانه های ایرانی در ماهواره ها را می گیرند.

وی گفت: باید ذهنیت برخی مدیران را اصلاح کنیم و رسانه را تزئینی و روابط عمومی دولت ها نبینیم و رسانه باید به عنوان یک قدرت در دید مسئولین باشد و متأسفانه به دلیل کمبود بودجه خیلی از دفاتر صدا و سیما و خبرگزاری های مادر گذشته در کشورها تعطیل شد و با این تعطیلات نمی شود روایت گری کرد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha