جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۲ مقدار ۱۲۰ میلیارد تومان در اعتبارات رشد داشته ایم و فعالیت های خوبی هم صورت گرفته است اما مردم از این مساله بی اطلاع هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در جلسه شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: مصوبات جلسات شورای زکات در مبدا و مقصد به مدیریت نیاز دارد که در مدیریت مبدا نکات مورد نظر کارشناسی و به نتیجه ای ختم گردد و رد مدیریت مقصد لازم است گزارش ها به دبیرخانه داده و دبیرخانه هم موضوع را پیگیری و برحسب گزارش، عملیات بعد از گزارش صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر بر همکاری با برخی نهادهای جهادی در انجام پروژه ها تأکید کرد و ابراز داشت: باید کوشش کرد کارها به صورت مردمی انجام شود و از ظرفیت نهادهایی همچون بنیاد علوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد احسان و دیگر هم دستگاه های اجرایی فعال در استان استفاده گردد؛ از این رو تفاهم نامه و موافقت نامه هایی با این نهادهای جهادی منعقد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ابلاغیه جدید در خصوص معادل سازی گفت: معادل سازی بدین معنا است که پروژه ها و برنامه ها در جلسه شورای زکات تهیه و از طرفی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اعتبار آن معادل سازی را انجام می دهد. اینطور نباشد که برنامه هایی که دولت تصویب کرده در شورای زکات به آنها معادل داده شود.

وی افزود: در حال حاضر بودجه ای به صورت سیار برای انجام پروژه هایی که اعتبار ندارند و از جهتی نیاز مردم است از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به فعالیت روحانیت استان در راستای ترویج فرهنگ زکات ابراز داشت: جمیعت قابل توجهی از روحانیت در سطح استان فعال هستند که برخی زیر نظر حوزه علمیه و برخی زیر نظر سازمان تبلیغات و اوقاف می باشند که لازم است به آنها ابلاغیه داده شود که فعالیت فرهنگی خود را در راستای ترویج فرهنگ زکات در جامعه انجام دهند.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود با تأکید بر امر تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت های صورت گرفته توسط شورای زکات استان گفت: در سال ۱۴۰۲ مقدار ۱۲۰ میلیارد تومان در اعتبارات رشد داشته ایم و فعالیت های خوبی هم صورت گرفته است اما مردم از این مساله بی اطلاع هستند. تبلیغ و اطلاع رسانی درست از فعالیت های شورای زکات بایستی صورت گیرد و برای این کار می توان در آغاز و انتهای پروژه ها یک صفحه خاص در کنار پروژه ها نصب شود تا مشخص گردد کار توسط شورای زکات انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر شرکت مدیران اعضای جلسه شورای زکات در این جلسه اظهار داشت: مدیران، شرکت در جلسات زکات را یک نعمت و فرصت برای خدمت به مردم بدانند. قطعا بی توجهی به این موضوع به معنای بی توجهی به وظیفه الهی که خداوند بر گردن ما گذاشته خواهد بود و باید از نعمت الهی که خداوند به ما نصیب کرده در زمان مدیریت استفاده و به این کار افتخار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خواستار تعریف پروژه ها برای سال جدید و طرح آن در جلسه آینده جهت تصویب و ابلاغ شد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha