یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ابراهیم عبدی پور

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: از جمله عوامل مهمی که باعث افزایش اُمید در جامعه می شود، بهره گیری از ایده ها و نظرات نخبگان در راستای حل مشکلات کشور است.

دکتر ابراهیم عبدی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ما باید با استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان، کاری کنیم که در جامعه امید به آینده حفظ و تقویت شود، اظهار داشت: از جمله مهم ترین رموز به منظور زمینه سازی برای رشد و پیشرفت جامعه، توجه به مقوله تقویت ایمان و امید است، کما این که تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و تقویت ایمان و امید جامعه در واقع ریشه در آموزه های اسلامی و شیعی ما دارد.

وی افزود: آن چه شایسته و بایسته است این که برنامه ها و سیاست های کشور در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... همه باید در راستای تقویت این موضوع باشد و لذا باید توجه داشت که تقویت جریان ایمان و امید در جامعه به صرف برگزاری همایش و شعار دادن، محقق نمی گردد بلکه این مهم نیازمند عزم و اراده جدی و در وهله بعد برنامه ریزی و مصمم بودن در عرصه اجراست.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: در این بین، آنچه می تواند بسیار حائز اهمیت و اثرگذار باشد، نوع عملکرد دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی است که باید چه در حوزه سیاست گذاری و چه تصمیم گیری و برنامه ریزی و چه عرصه اجرا به نحوی باشد که باعث ارتقای سطح ایمان و امید شود.

وی اضافه کرد: یکی از مؤلفه های که ایمان و امید را در جامعه تقویت کند، توجه به جریان نخبگانی در کشور است و این که به ویژه در مسئولیت ها و مسندهای حاکمیتی و دولتی از ظرفیت نخبگان به درستی استفاده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: باید از ظرفیت و فکر و ایده قشر فرهیخته و نخبه جامعه به شکل مطلوبی استفاده شود تا آن ها هم در جریان وضعیت و مشکلات کشور قرار گیرند و از سویی در بحث اقناع جامعه مشارکت فعال داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha