دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرتضی ادیب یزدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: شهید علی‌وردی مانند حجر بن عدی که در لحظات آخر عمر خود که تحت بدترین شکنجه های دشمن امیرالمومنین علیه السلام شکنجه شد و حاضر به جسارت به مولا نشد و برعکس به جای جسارت شروع به مدح و ثنای حضرت کرد، در این زمانه نیز شهید آرمان عزیز هم در لحظات آخر عمر شریف و تحت شکنجه های منافقین و اراذل و اوباش دست از ولایت برنداشت و جواب دندان شکنانه ای به دشمنان ولایت داد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ویژگی های شخصیتی طلبه بسیجی شهید آرمان علی‌وردی اظهار کرد: شهید واقعا تاریخ ساز است. اصلا شهید یعنی بن بست شکن است و موجبات تنبه و آگاهی آحاد امت را ایجاد می کند. شهید عنصری است که ابهامات و ایهام ها را بر طرف می کند. نور بصیرت را بر قلب افراد جامعه می تاباند. واقعا شهید علی‌وردی عزیز از مصادیق واقعی بصیرت آفرینی در جامعه بهت زده و شگفت زده در آن موقع حساس تاریخی بود.

ببینید:

تیزر | لحظاتی از گفت‌وگوی حوزه نیوز با پدر و مادر شهید آرمان علی‌وردی

وی افزود: شهید علی‌وردی خصوصیات جانانه ای داشت. بزرگترین توانمندی او حفظ نفس و زبان و متعلقات معنوی بود که با تمام وجود به آن مقدساتی که به آن ها علاقه و اعتقاد داشت و تحت شکنجه های جسمی اراذل کوچکترین جسارتی نکرد. آن چیز عجیبی است که یک فرد جوان با وجود شکنجه های منافقین دست از ولایت برنداشت و بلکه برعکس در لحظات آخر در مقام مدافع ولایت و مانند حُجر بن عَدی تاریخ ساز شد.

دبیر جامعه مبلغین تهران ادامه داد: شهید علی‌وردی مانند حجر بن عدی که در لحظات آخر عمر خود که تحت بدترین شکنجه های دشمن امیرالمومنین علیه السلام شکنجه شد و حاضر به جسارت به مولا نشد و برعکس به جای جسارت شروع به مدح و ثنای حضرت کرد، در این زمانه نیز شهید آرمان عزیز هم در لحظات آخر عمر شریف و تحت شکنجه های منافقین و اراذل و اوباش دست از ولایت برنداشت و جواب دندان شکنانه ای به دشمنان ولایت داد.

بیشتر بخوانید:

گپ و گفتی با دوستان شهیدعلی‌وردی؛ آخرین روزهای زندگی شهید آرمان چگونه گذشت ؟


وی با تأکید بر اینکه در مواقع حساس باید جامعه را از شک و شبهه نجات داد، گفت: حسن عاقبت بخیری در لحظات آخر عمر انسان معلوم می شود و شهید علی‌وردی با این اقدام خود بهترین عاقبت را برای خود رقم زد. آرمان عزیز با این اقدام خود تنبه و بصیرتی در جامعه ایجاد که کمتر کسی می توانست به این نحو جامعه را هدایت کند. آرمان عزیز در آن مقطع تاریخی بسیاری از افراد را از شک و شبهه نجات داد. سلام و درود بر این شهید و دامن پاکی که این شهید را تربیت داده است.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با بیان اینکه شهدا و بخصوص شهید علی‌وردی می توانند چراغ هدایت جامعه بشری باشند، تأکید کرد: شهدای اسلام و انقلاب و شهید علی‌وردی می توانند بهترین سرمشق برای عموم جوانان عزیز باشند. جوانان باید در مقاطع تاریخی بتوانند مانند این شهید بدرخشند و بصیرت کافی برای عبور از فتنه ها را داشته باشند.

دبیر جامعه مبلغین تهران در پایان توصیه ای هم به طلاب داشت و بیان کرد: طلاب بدانند مسیر طلبگی را با شک و شبهه و اگر و اما طی نکنند. مسیر مسیر ایقان و یقین و شرف و بزرگواری و عزتمداری است. طلاب عزیز اولین اموری را که باید احراز و به خودشان مُنضم کنند یقین داشتن مسیر طلبگی و اجتهاد است. این مسیر مسیر جاودانگی و سعادت است که نمونه این مسیر شهید علی‌وردی عزیز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha