دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهید کمال شیرخانی

همسر شهید مدافع حرم کمال شیرخانی گفت: ۱۲ سال با شهید زندگی کردم هیچ‌گاه از او بد اخلاقی ندیدم. او خانواده را بسیار محترم می‌شمرد و از هیچ تلاشی برای آسایش خانواده دریغ نداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیست‌وپنجمین دیدار سال جاری کمیته شهدای قرآنی کنگره ملی شهدای پایتخت به دیدار از خانواده شهید کمال شیرخانی شهید مدافع حرم اختصاص داشت. در ابتدای این جلسه رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: دیدارهای کمیته شهدای قرآنی با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا صورت می‌گیرد. شهید شیرخانی جز شهدای قاری بود این شهید در زمان شهادت قرآن تلاوت می‌کرد.

وی افزود: امنیتی که امروز داریم به واسطه ایثار شهدا به دست آمده است. در ضمن شهدا الگوی محور مقاومت هستند. امیدوارم بتوانیم پیرو راه شهدا بمانیم زیرا تنها پایبندی به آرمان‌های شهدا ما را به سعادت دنیا و آخرت خواهد رساند.

حرف‌های شنیدنی مادر و همسر شهید کمال شیرخانی

حرفهای شنیدنی مادر و همسر شهید

در ادامه جلسه مادر شهید کمال شیرخانی بیان کرد: فرزندم بسیار مهربان بود. وی در عراق به شهادت رسید. او بسیار به فکر مردم بود و از هیچ تلاشی برای یاری رساندن به مردم دست برنمی‌داشت حتی یک بار او برای نجات مادر و فرزندی به آتش زد تا آنها را نجات دهد. همچنین فعالیت‌های خیرخواهانه او از دیگر خصیصه‌های اخلاقی این شهید بود.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین تفریحات این شهید زیارت امام رضا (ص) بود، برای همین هرگاه فرصتی پیش می‌آمد به همراه خانواده‌ به مشهد می‌رفت. او همیشه به جوانان توصیه می‌کرد که راه شهدا را ادامه دهند چون راه آنها مسیر حق است و خیر دو دنیا را در پی دارد.

مادر شهید شیرخانی درباره ویژگی‌های اخلاقی پسرش نیز گفت: وی به شدت از اصراف گریزان بود چون معتقد بود باید نعمت‌های خدا را به بهترین نحو پاس داشت. او همچنین روی رفتار با والدین تعصب خاصی داشت برای همین احترام به پدر مادر را جز الزامات اخلاقی یک مسلمان می‌دانست.

در ادامه مراسم همسر شهید کمال شیرخانی بیان کرد: شهید همیشه در حال شنیدن قرآن بود و حتی در زمان رانندگی یا استراحت نیز قرآن گوش می‌داد. او بچه‌های محل را تشویق به قرآن خواندن می‌کرد چون معتقد بود فردی که با قرآن زیست داشته باشد مسیر بهتری را در زندگی پیش خواهد گرفت. یکی دیگر از تاکیدات این شهید نماز اول وقت بود به ویژه روی نماز جماعت تاکید ویژه داشت.

وی بیان کرد: من ۱۲ سال با شهید شیرخانی زندگی کردم هیچگاه از او بد اخلاقی ندیدم. او خانواده را بسیار محترم می‌شمرد و از هیچ تلاشی برای آسایش خانواده دریغ نداشت. بعد از شهادت همسرم موفق به دیدار حضرت آقا شدیم امیدوارم این سعادت مجدد نصیب ما گردد.

در انتهای این مراسم جامعه قرآنی با دادن لوح تقدیر از خانواده این شهید قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha