دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صندوق

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: یکی از اشتباهات، تأسیس بانک های خصوصی بود و متأسفانه زمانی که تخلف نیز می کنند، جلوی آنها گرفته نمی شود و این در حالی است که برخی از بانک ها هر طور می خواهند پول مردم را خرج کرده و وام می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات قم با اشاره به اختصاص بخشی از منابع صندوق به معاملات، اظهار داشت: اگر این کار انجام بگیرد کار بدی نبوده و کمک به دولت نیز می باشد، اما باید درست انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان تأثیرات منفی فعالیت بانک های خصوصی بر اقتصاد کشور گفت: یکی از اشتباهات، تاسیس بانک های خصوصی بود و متأسفانه زمانی که تخلف نیز می کنند، جلوی آنها گرفته نمی شود و این در حالی است که برخی از بانک ها هر طور می خواهند پول مردم را خرج کرده و وام می دهند.

وی افزود: پول مردم باید در دست افرادی قرار بگیرد که برای مردم آن را درست خرج کنند و نباید با پول مردم بازی کرده و سپس بانک مرکزی یارای مقابله نداشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد به مسئله سودهای بانکی نیز اشاره کرد و افزود: اگر بانک مرکزی نرخ بهره را پایین آورد، بانک های خصوصی این نرخ را پایین نمی آورند.

وی خاطر نشان کرد: در اقتصادهای بزرگ دنیا، پول می چرخد اما در کشور ما پول کالا شده است و این خلاف اقتصاد و دین است، در حالی که بانک باید این پول ها را به تولید اختصاص دهد.

در ابتدای این دیدار مسئول صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات قم، گزارشی از فعالیت های صندوق ارائه کرد و گفت: صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اخیرا خدمات خود را مجازی کرده و در چند استان نیز شعبه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha