دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عاشوری

حوزه/ حجت الاسلام عاشوری گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای بازخوانی ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) است و این که امام زمان (عج) حضرت زهرا (س) را الگوی خودشان معرفی می کنند نشانگر عظمت وجودی حضرت است که باید ما بدان معرفت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد عاشوری امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) که در سالن جلسات هنگ مرزی خوی برگزار شد، اظهار داشت: هفته بسیج فرصتی است تا یاد و خاطره رزمندگان و شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را زنده نگه داریم و اگر انقلاب اسلامی به این برهه رسیده است به برکت روحیه بسیجی بوده است.

وی ادامه داد: بسیجییان کسانی هستند که در پای آرمان های انقلاب اسلامی پایدار ماندند و امروز به فرهنگ و تفکر بسیجی نیاز بیشتری داریم تا در مقابل دشمنان پیروز میدان باشیم و آنچه که ما را به پیروزی رساند انگیزه بسیجی بود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این روزها همه دنیا صدای مظلومیت مقتدرانه ملت فلسطین را می شنوند و در این حدود ۵۰ روزی که مقاومت مقتدرانه فلسطین در برابر استکبار جهانی شروع شده است، هر روز آن برای تاریخ عاشوراست و همان طور که رهبر انقلاب نیر فرمودند؛ پیروزی ملت فلسطین قطعی است.

وی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای بازخوانی شخصیت حضرت زهرا (س) است و این که امام زمان (عج) حضرت زهرا (س) را الگوی خودشان معرفی می کنند نشانگر عظمت وجودی حضرت است که باید ما بدان معرفت داشته باشیم.

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد: قرآن کریم پیامبر اکرم را الگوی تام انسان ها معرفی می کند و همین پیامبر گرامی می فرمایند: فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی و مَنْ سَرّها فَقد سَرّنی فاطمه پاره تن من است هر کس او را اذیت بکند مرا اذیت کرده است و هر کس او را شاد کند مرا شاد کرده است. و کسی که رسول اکرم را غضبانک کند خشم و خضم خدا را نسبت به خودش برافروخته است.

وی حجاب و عفاف و ولایتمداری را از مهم ترین درس های زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها حتی در در زمان شهادتشان به فکر حجاب و عفاف خود بودند و به کنیز خود سفارش کردند با ساخت تابوت بلند برای ایشان، از نمایان شدن بدنشان در لحظه تشییع جلوگیری کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت: در روزهای آزمون بزرگی قرار گرفته ایم و تمام تلاش دشمن این است که ملت را به اساس نظام اسلامی و مولفه های شرعی آن بی اعتنا کند و دشمن می خواهد انتخاباتی که مظهر مشروعیت و اقتدار همه جانبه جمهوری اسلامی است خراب کند و ما ملت جمهوری اسلامی با حضور پر شور در پای صندوق های رای نخواهیم گذاشت این امر محقق شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha