دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معارف فاطمی

همزمان با آغاز ایام فاطمیه نشست معارف فاطمی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز همزمان با آغاز ایام فاطمیه نشست معارف فاطمی با حضور حجت الاسلام رضوی از اساتید مؤسسه خاتم الانبیا(ص) در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام رضوی ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه آل الله با طرح این سؤال که چرا ایام فاطمیه دارای ارزش و اهمیت است بیان کرد: دلایل متعددی در این امر دخیل است از جمله اینکه تولی و تبری جز واجبات اعتقادی ماست، پس اقامه شعائر فاطمی هم مثل اقامه شعائر بقیه اهل بیت(ع) است.

وی افزود: در اثبات شهادت حضرت زهرا (س) باید قبل از هر چیز فضائل و مقامات حضرت را مورد بررسی قرار داد. وقتی شأن و بزرگی حضرت زهرا(س) آشکار شود و بدانی ایشان سیده نساءالعالمین هستند و هدایت و برکت دنیوی با حضرت زهرا(س) رقم خورده و خلقت عالم مدیون حضرت است و فاطمه زهرا(س) شفیع روز قیامت است آنگاه متوجه خواهیم شد هتک حرمت و سیلی زدن به ایشان چه مفهومی دارد.

استاد حوزه ادامه داد: بهترین مکاتب و مذاهب آن مکتبی است که برای پیروانش الگوی عملی معرفی کرده باشد آنچه که در اسلام با معرفی حضرت زهرا(س) شاهد هستیم.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به علت وصیت حضرت زهرا(س) برای دفن شبانه، این کار حضرت را در جهت حمایت و دفاع از حضرت علی و ولایت دانست و خاطرنشان کرد: اگر دفن حضرت و نماز خواندن بر پیکر ایشان توسط خلفا صورت می گرفت دلیلی بر حقانیت آنان بود و سبب تثبیت جایگاه خلافتشان می شد اما با دفن شبانه حضرت و وصیت ایشان بر عدم حضور خلفا این امر منتفی شد.

چرا حضرت زهرا(س) وصیت کردند شبانه دفن شوند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha